Sv: Pappor får inte följa med på ultraljudet!
Men det handlar om effekterna på samhället när väldigt många människor är sjuka på samma gång.
Kan du verkligen inte se vad som skulle hända på ett sjukhus om alla respiratorer är upptagna och all vårdpersonal sjuk på en gång?
Det är vad en Pandemi är.
Det är inte "Svininfluensan" i sig själv som är det farliga utan Pandemi-delen med det hela.
Jag förstår mycket väl som kan hända, helt dum är jag inte. Men jag är uppvuxen med principen att aldrig ta ut något i förskott utan vänta och se vad som händer.
Av vilken anledning finns det att gå coh vara orolig hela tiden över hur det kan sluta osv? Jag har bättre för mig i mitt liv än att gå och oroa mig över det.
Men det var samma oroligheter när massmedia skrev om SARS, metroiten (eller det nu var) som skulle landa på jorden och utplåna halva jordklotet enligt forskare, fågelinfluensan, galna ko sjukan osvosv. Massmedia är dom som skrämmer upp folk mer än nödvändigt.
Ett samhälle är inte säkert med folk som är oroliga, sjukvården belastas otroligt hårt just nu pga svininfluensan. Hos oss så är det lånag tider då många tror sig ah svininfluensan för att dom är ltie förkyld (trots att många ringt sjukvårdsupplysningen och dom har fått rådet att inte vända sig till HC för det finns ingen symptom på det). Många vänder sig för minsta lilla dit nu.
När min sambo låg med exakt dom symptomerna som svininfluensan har så var det inte katastrof hemma hos oss, för att vi anser att det är förstorat. Inte åker vi till akuten och sätter oss bland 30 andra pers för det (som många gör) inte konstigt att det sprids.
Där jag jobbar så får vi kontinuerligt information om svininfluensan eftersom mitt jobb har hand om bla vårdguiden. Så vi kan läsa den informationen. Den informationen som vi får är inte så farlig som den som sprids till massmedia och dom förvränger nästan allt.
Jag litar på vad läkarna säger och så länge dom säger att det är ingen fara så går jag efter det.
DÄRFÖR ATT VI DÅ REDAN ÄR VACCINERADE!
Är det 3dje eller fjärde gången som jag skriver det nu?
Jag förstår vad du menar! Men jag tror omöjligt att hela befolkningen är vaccinerad. Men massmedia väljer vad dom ska publicera, hur många artiklar idag skrivs det om svininfluensan? Ungefär inga alls, då folk är mätta på det redan och ser det inte som en nyhet längre. Det har förstorats upp och folk börjar rycka på axlarna.
Riskgrupperna är tillsammans ganska så stora.
Och om vi alla blir sjuka samtidigt så kommer vi att fylla vården så att den går på knäna.
Det ger även risker för andras om kan behöva vård.
Du och ditt ofödda barn t.ex. kommer kanske att behöva en vård som inte finns.
För att allt för många är allt för sjuka samtidigt.
Dom riskgrupper som egentligen finns (som jag tolkat det) är "gravida" och personer med tidigare allvarliga sjukdomar. Det är dom som kan drabbas allvarligt av det.
vad händer om vi vaccinerar all sjukvårdspersonal i Sverige och vaccinet inte är tillräckligt beprövat och kan ge allvarliga bieffekter. Då blir det inte heller roligt.
Men det är upp till var och en bestämma.
Sista jag hörde var att influensavaccinet kan göra att man blir förlamad, hur säker den informationen är vet jag inte då den kom fårn "skvallerblaskorna"
Jag står fortfarande fast vid att det är uppförstorat och skrämmer slag på svenska befolkningen i onödan fram tills motsatsen är bevisat.