Sv: Pappa.
Vi delar så jämnt som det är möjligt. Jag är ju hemma 100% och sambon är borta 10 timmar om dagen. Nu har han haft semester så då har vi mer eller mindre skött allt 50/50 möjligt att han har tagit Elias lite mer. Passat på när han varit hemma med andra ord
Sambon tycker det har varit jättekul att kunna komma Elias lite närmare. Och ofta är "pappa bäst" enligt Elias
Jag tar alla nätter och har gjort sen han föddes för snart 4 månader sen, pappan är inte i normalt skick dagen efter om han skulle göra det! Tar inte mycket på mig att vara vaken 5-10 minuter/natt och bli "störd" i sömnen. Så det gör jag gärna.
Sen köper jag eller vi tillsammans kläder, alltså ekonomisk delar vi på det för vi har gemensam ekonomi men jag tycker ju att det är så kul att shoppa kläder åt honom
Pappan tycker det är kul att gå i affärer i måttliga mängder
Om Elias har en kinkig kväll så vill gärna pappan ta honom och hjälpa till. När vi hade lite jobbigare att lägga Elias så bytte vi av varandra, så trist o sitta där i 30 minuter tills han ska somna så vi tog 15 var ungefär. Nu går det däremot galant att lägga grabben. Finns ingen nattning att tala om direkt utan det är den som håller honom just då som lägger honom i sängen, klart - sover. Mer eller mindre.
Matningen sköter jag mest, beror på vem som gör vad för stunden.
BVC sköter jag också eftersom det är på dagtid = sambon på jobbet. Förrutom sist när han fick sprutor då var båda med vilket var skönt eftersom han blev så ledsen.
Äh vad ska jag skriva, det går galant allting! Finns inget uttalat utan båda vi är vettiga i skallen och förstår att den ena inte ska göra allt. Å det vill man ju inte heller, klart man vill vara med sitt eget barn så mycket som möjligt.
Edit: Pappan gör ofta saker som att träffa kompisar o vara borta nån kväll här och där. Medan jag gymmar och är borta 4 kvällar à 1-1½h veckan.