Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Veterinärfoder är A & O, annars är det svårt att komma åt problemet.
Även vi fick Royal Canin Intestinal low fat ordinerat, utan det ballade värdena ur direkt.
Det är ett tillstånd med små marginaler och ser man till vår så är det verkligen inget roligt tillstånd när de får känningar.
Vad säger veterinären? Detta är vad jag uppskattar med min egen vette, hon är övertydlig med vilken prioritering hon hade föredragit.
Då hade jag verkligen tagit ett samtal med veterinären och hört hur denne tycker du ska prioritera.
Låter verkligen inte bra, jag håller tummarna.Fick en akuttid idag 14.15!
Han hade sovit på soffan med mamma inatt och bara satt sig rakt upp flera gånger och bara stirrat ut i luften
Låter verkligen inte bra, jag håller tummarna.
Vilken typ av spannmål är det hunden inte tål? Fodret du har nu har väl ris i sig om jag inte minns fel? Ris är också ett spannmål.Då kommer dock hans klåda upp igen då det innehåller spannmål
Det fodret jag köpte nu innehöll 8.5% fett. Vet sa att deras innehöll 7%..
Hon var 10 år när hon fick akut pankreatit.Tack för era svar vid vilken ålder fick era hundar det konstaterat?
Herr pudel har nu gått på kokt köttfärs/ris samt nån kula av nya fodret... och har blivit sämre igen diarré och loj.. ska ringa veterinären imorgon och rådfråga lite. Samt köpa hem vit fisk.. jag trodde ju köttfärs var fettsnålt så funderar på om det kan vara boven...
Vilken typ av spannmål är det hunden inte tål? Fodret du har nu har väl ris i sig om jag inte minns fel? Ris är också ett spannmål.
Jag hade i första hand provat low fat. Är ju inte så stor andel vete. Har i ett fall med en allergisk hund med pankreatit använt sensitivity control när pankreatiten var under kontroll. Den har fungerat bra på det. Det fodret innehåller tapioka och anka.Ris klarar han bra, det är om det är vete klådan/svampen blommar upp..
@hemlig
Jo, skitjobbigt är det vanligare bland äldre hundar? Min fyller 8 snart...
Jag hade i första hand provat low fat. Är ju inte så stor andel vete. Har i ett fall med en allergisk hund med pankreatit använt sensitivity control när pankreatiten var under kontroll. Den har fungerat bra på det. Det fodret innehåller tapioka och anka.
Lycka till
Det är ju i första hand till för hundar med allergier men har funkat bra för den hunden. Den fick gå över på det när huden blev för dålig av low fat. Den stabiliserades först på low fat. I ditt fall måste ju din hund först må bta i magen. Kan vara så att den behöver skrivas in för dropp och smärtlindring.Tack!
Kikade lite på sensitivity control, det innehåller 9% fett, det jag har hemma nu innehåller 8.5%. Så då borde det ju egentligen fungera? Eller är det att sensitivity control innehåller andra bra grejer också?