Panik / Budegtalternativ till hingst

Sv: Panik / Budegtalternativ till hingst

Vad är det för fel på honom? Exteriört sett tror jag han passar ovannämnda sto ganska bra, då han är betydligt längre i kroppen än han är hög, hon är kvadratisk, han har varit en hållbar slitvarg med bra auktion, har ok stam och priset avskräcker inte. Dessutom är det första året i aveln, vilket kan innebära totalflopp men också bli säljbart.. Som sagt är målet att ha kvar avkomman själv men man vet ju aldrig vad som händer...

Känns ändå som det står mellan honom och Rydens, Rydens för att det är en enormt trevlig häst och min andra uppfödning har ju varit fin så här långt, får väl se när hon börjar träna, hon är ju bara ett... Men han lär ju bli totalt osäljbar på det stoet som ju ändå inte har superbra stam, rekord eller tävlingsresultat.

Helt personligt. Tycker helt enkelt bara inte om honom. Men jag ätr ju kvinna så jag har rätt att ändra mig... om rätt argument (avkommor) uppkommer.

Vad är det för fel på honom? Exteriört sett tror jag han passar ovannämnda sto ganska bra, då han är betydligt längre i kroppen än han är hög, hon är kvadratisk, han har varit en hållbar slitvarg med bra auktion, har ok stam och priset avskräcker inte.

;)
Fast jag tycker han är mer lågställd och bred..
(fortare att kliva över än att gå runt)
Rörelseschemat är väl inte mer än godkänt.
Lite markbunden och svårvänd..långsam och seg.
På filmen visar det sig också att han är belagd med synfel. Är inte sånt kasserade??

Auktion..jo han visar sig på alla auktioner men verkar vara svårsåld.
Stammen..vete katten..nä, inget för mig.
Priset? Borde man inte få betalt??? :devil:

AM (totalt urspårad. Lovar att inte skriva nåt mer här då jag är sååå oseriös och slut i huvudet)

Nää, men nu tror jag inte att ni pratar om samma hingst. Naffa, menar du Home Alone? Det tror jag inte Cambrie menar - tror Cambrie pratar om Couch Doctor. Och Cambrie menade nog "aktion" och inte "auktion". ;)

Allt är fel...Jag är fel, det är fel tid på dygnet, fel väder och naffa ska va tyst.

Jag menar den där runda som har ett brandgult täcke på hingstvisningen..

HÄR

AM

:rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
Ah, nu fattar även jag!

/Indyhope (som garvar tre gånger när hon hör ett skämt - första gången när hon hör det, andra gången när någon förklarar det och tredje gången när hon fattar det ;) )

Ja, jag menar Couch Doctor, huruvida den med oranged täcke lämnar för avkommor eller hur han är att betäcka, bryr jag mig inte om, hade inte tänkt betäcka med honom:eek::o:D

Och jag menar aktion och inte Auktion, givetvis :D

;)
På filmen visar det sig också att han är belagd med synfel. Är inte sånt kasserade??

AM (totalt urspårad. Lovar att inte skriva nåt mer här då jag är sååå oseriös och slut i huvudet)

:rofl: ohh myy .... Hur sjutton ska jag nu kunna ta karln i hand idag?? Utan att slå på stora flabben???!!! :rofl:

;)

:bow::rofl::rofl::rofl::bow:

You made my day!

Är det korrekt att anta att Love You affären fortfarande irriterar Naffa?

:rofl: ohh myy .... Hur sjutton ska jag nu kunna ta karln i hand idag?? Utan att slå på stora flabben???!!! :rofl:

Har rektalhandskar att låna ut i fall du ska ta i hand..;)

:
Är det korrekt att anta att Love You affären fortfarande irriterar Naffa?

Nädå..inte alls långsint.

Har just upptäckt att alla gör så :angel:

2002 Toss Out 155 föl
2007 Varenne 153 föl

hejochhå ösregn

AM

Allt är fel...Jag är fel, det är fel tid på dygnet, fel väder och naffa ska va tyst.

Jag menar den där runda som har ett brandgult täcke på hingstvisningen..

HÄR

AM
KL: Var hittar man dessa filmer. Har sett någon sådan innan. Finns de ingen på fast photo nån stans? ELler de e den som finns på alebäcks hemsida som jag inte får att fungera?

Har just upptäckt att alla gör så :angel:

2002 Toss Out 155 föl
2007 Varenne 153 föl

AM

Skulle även tro att det finns fler i Sverige som gör så. :angel:
*förbryllad över förra årets språngrullor där vissa ston som betäcktes (men som inte tog sig) INTE finns med och ändå har hingsten 150 ston*

Vad är det för fel på honom? Exteriört sett tror jag han passar ovannämnda sto ganska bra, då han är betydligt längre i kroppen än han är hög, hon är kvadratisk, han har varit en hållbar slitvarg med bra auktion, har ok stam och priset avskräcker inte. Dessutom är det första året i aveln, vilket kan innebära totalflopp men också bli säljbart.. Som sagt är målet att ha kvar avkomman själv men man vet ju aldrig vad som händer...

Känns ändå som det står mellan honom och Rydens, Rydens för att det är en enormt trevlig häst och min andra uppfödning har ju varit fin så här långt, får väl se när hon börjar träna, hon är ju bara ett... Men han lär ju bli totalt osäljbar på det stoet som ju ändå inte har superbra stam, rekord eller tävlingsresultat.
Vi har bokat Couch Doctor till vår Texasmärr. Tror inte alls det är helt fel, men det återstår som sagt att se -man måste våga chansa lite också. Tycker han är snygg exteriört samt ska vara väldigt trevlig:) och han har redan fått ett 50-tal bokningar!

Jo, vi har bestämt oss nu, det blir Couch Doctor. Bokat och klart. Nu är det bara att hoppas att det blir ett fint föl :)

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 919
Avel Har ett fullblodsto på 14år som jag funderar på att betäcka 2020. Hon har haft ett Föl tidigare (2013). Hon är liten (152cm) och...
Svar
5
· Visningar
1 305
Senast: Robina
·
Avel Jag går ettan på hästgymnasium och har en uppgift kallad "fantasi-avel" där vi väljer ett sto och en hingst som vi ska låtsas avla på...
Svar
13
· Visningar
2 904
Senast: Kisseninan
·
Islandshäst På förekommen anledning (inte mina egna hästar) funderar jag kring lönsamhet i islandshästavel. Om man äger en bra hingst, med fin...
Svar
3
· Visningar
1 658
Senast: Boj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka