Pälssättning.

B

bussig

Då min häst får det svårt vid vårfällning-pälssättning undrar jag om det är fler här som har samma problem.Jag har provat ge honom olika b-vitaminer.Men jag tycker inte att det ger något.Han är hur slö och icke samarbetsvillig(vid ridning) som helst i ett par veckor.Har hört talas om b-vitaminspruta som vetrinärer kan ge dom.Är det någon som provat det ?

Sv: Pälssättning.

En sådan häst skulle jag ställa på vila under den mest besvärliga perioden, B-vitamin kan lindra symtom men hjälper det inte är det bättre att hästen får vara i fred.

Sv: Pälssättning.

Håller mes. Har kommit fram till att det är det enda som känns rätt både vid sättning och fällning. Får dock B-vitamon och lite extra ompysslande för att inte känna sig övergiven. Brukar märkas på humöret när det känns bättre. Stackarna! Ser riktigt hur ruggig han känner sig.

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 357
Senast: Lady_S
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 884
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 178
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 668
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Specialsök (Röd kong)
  • Kattbilder #10