Pälsen faller av!

L

lingonsylt

Jag har en blandrashund, hon är 4 år gammal och för ungefär två månader sen fick hon valpar. Nu har hon tappat en massa päls och eftersom vintern kommer emot är det ju inte så bra. Jag undrar varför och om det finns något jag kan ge henne så hon inte fäller mer?
 
Sv: Pälsen faller av!

Det är som sagt ganska normalt att dom gör det...du kan ju ge B vitamin(multi) till henne om du vill ge nåt.
 
Sv: Pälsen faller av!

Hills Eicosa foder med extra mycket fettsyror funkar bra på många tikar som ska få tillbaka sin päls.
 
Sv: Pälsen faller av!

Tack. =) Blev lite orolig när jag upptäckte att pälsen var jätte tunn på vissa ställen..
 
Sv: Pälsen faller av!

Beror nog på hormonrubbningar sånt brukar marsvinshonor få efter kullarna iaf. Men det växer ju tillbaka sen
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 635
Senast: fixi
·
Hundhälsa Hej! Tänkte kolla om andra har samma erfarenhet vid efter behandling med kortison till hund. Lite bakgrundsinfo: Hunden är idag 7,5...
Svar
2
· Visningar
433
Senast: The Beast
·
Hundträning Jag har skrivit här förut att vi köpte en valp i november och vi har nu två spaniels. Gamla hunden är fem år. Vi har nu fått...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 797
Senast: Tiffany
·
Hundträning Hej och hjälp!... Har en retriever av jakttyp som tidigare velat apportera vilt, från 5 månader till 1-1,5 års ålder, men som nu ca ett...
Svar
10
· Visningar
977
Senast: bobbbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp