Päls hos collie, kastrerad

B

Bums

Har en långhårig colliehane som jag funderar på att kastrera av lite olika anledningar men har en liten fundering angående pälsen. Har hört att andra raser kan få sämre pälskvalite vid kastrering och alltså mycket jobbigare päls att hantera. Jag är ju inte intresserad av att raka min hund utan vill ha honom långpälsad, så jag undrar om det är någon som vet hur pälsen blir efter kastrering?

Sv: Päls hos collie, kastrerad

Nu vet jag inte hur det är för just collie, men de hundar jag träffat som blivit kastrerade, både hanar och tikar, har tvärtom fått bättre päls.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 888
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 122
Senast: Kajsalisa
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 040
Senast: Sasse
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 076
Senast: valpköpare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka