TokigaTösen

Trådstartare
Vet ngn vad det kostar att betäcka med honom?

Undrar för övrigt oxå om ngn vet vart man hittar godkända kallblodshingstar...helst med bild och prisuppgifter.

Hej! Jag letar själv hingst och har hittat några stuterisidor: www.bjorkbackensstuteri.com, www.lindegarden.se -Lykke Gutten & Troll Kevin, www.overbystuteri.se -Qvadrigo, Tand Troll & Svall Ivar, www.valneviken.se -Eder, www.jop.nu -Järvsöfaks, Guli Gutten, Skaffer Brunen, Trollfager, Järvsömolle & Elding, http://oviken.hypermart.net/hemsidaovalla -Forin Brage & Orr Virus, www.spangberg.no -Spang Best m.fl, www.traver.no -Dalar & Sokna Troll. Bilder på travare hittar du på www.hesteguiden.com/bildebasen.html, klicka på BILDEBASEN -användarnamn: gjest, lösen: gjest, klicka på SEARCH, välj NAVN i övre rullningslistan, skriv hästens namn och klicka på FIND (det går inte att bara trycka ENTER). Jättebra sidor! Tyvärr så vet jag inte var Pålex K står. Lycka till!

Ååååååååå! Lysande bra, ska undersökas närmare!! :bow:

Har dock fått tips om Slogum Björn som står i Skellefteå i år, endast 15 mil bort! :) Ska faktiskt ta och åka och kika närmare på honom här framöver.

Jag har ett till tips! Det går att titta på år 2003's hingstkatalog för kallblod på: www.travsport.no -naering/avl - hingstekatalog - kaldblod. (Du måste ha Actobar Reader för att kunna öppna den.) Den tar lite tid att ladda ner, men är värd att vänta på. (Slogum Björn finns med.)

Jo det har jag hittat, dock kan jag för tillfället inte öppna pdf-filer...så jag får vänta ett tag med att inspektera där. :(

Jag hittade bilden i hingstkatalogen man får tillsammans med "Kallblodstravaren".
Där finns också lite info om Slogum Björn. Om du vill kan jag maila det till dej??

Ska kolla runt lite i mina böcker/tidningar och se om jag hittar nått...

WOW va snygg har var på bilderna. :love: Är det du som har tagit bilderna??
Vad jag kunde hitta ang höjden så står det att han är 148cm. Tycker han ser större ut...

Nej jag visste inte ens att han fanns förrän igår tror jag det var. :o

Jo jag tycker oxå han ser stor ut, men det stämmer säkert.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 020
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
510
Senast: Nikan
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 398
Senast: ildiko
·
Kläder & Bli fin Vi gjorde misstaget att köpa en förlovningsring som bara var guldpläterad så den är rejält avskavd redan efter 1,5 år så vi funderar på...
Svar
18
· Visningar
1 147
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka