Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ser ut som en Michigan Avenue? Den bör stå ljust för att behålla de klara färgerna, men jag har ingen så kan inte rekommendera något visst väderstreck. Hade testat morgon/kvällssol först så den inte blir bränd, eller om man kan ställa dem lite innanför fönstret på ett bord eller något i söderfönster, och sett hur den utvecklar sig.Hur får jag denna att behålla färgen? Köpte den igår.
Min Spacecake ser ut sådär när den får mycket sol, man får vakta så den inte blir bränd bara. Ju mer sol desto mörkare blir den, och får den mindre sol blir den först mer grönrosa med nätmönster och sen bleknar den till mest grön om det är alldeles för lite av rätt sorts ljus.Hur får jag denna att behålla färgen? Köpte den igår.
Hur lång tid tog det innan de kom upp ur jorden?Oooooch mina bebisar börjar få ett till bladpar, de är så jävla gulliga Fler kommer upp också, just nu är de 78 av 84, jag är väldigt positivt överraskad av grobarheten
Jag sådde den 8/6, upptäckte de första skotten den 11/6. Sen har det stadigt blivit fler, speciellt sen jag fixade en till lampa då det blev för lite ljus bland en del frön och enstaka börjar gro änHur lång tid tog det innan de kom upp ur jorden?
Åh men det var ganska instant gratification ändå Håller du koll på vad du satt och var? Rätt många att hålla koll på tänker jagJag sådde den 8/6, upptäckte de första skotten den 11/6. Sen har det stadigt blivit fler, speciellt sen jag fixade en till lampa då det blev för lite ljus bland en del frön och enstaka börjar gro än
Det var det ja! Det var tur, jag tappar snabbt intresset om inget händer Jag gillar att ha lite koll på vad jag gör så jag hade turligt nog sett rätt tidigt att de är ljusgroende och gör sig bäst ovan jord, så jag slapp gå lottlös av att de blivit täckta som många verkar göra annars. Och slipper krånglet med att sära på de sen efter att ha läst att vissa sitter med en blöt blompinne för att flytta frö efter fröÅh men det var ganska instant gratification ändå Håller du koll på vad du satt och var? Rätt många att hålla koll på tänker jag
Har hört det jag med, blir kul att se vad som kommer, om det nu blir något. Jag vet att Riverwalk är "vanlig tråkig" men jag gillar den sorten, väldigt starka färger.@Valerianovna För övrigt hörde jag att riverwalk kan ge jävligt fina fröisar så sen där mixen låter jäkligt spännande! Det gör resten också förvisso
Inte ovanligt, beroende på sort så blommar vissa oftare och andra mer sällan. Vad vill du ha för färg om inte rosa/röd? Det finns typ tusentals olika palettblad så något annat som passar borde gå att finna Sen blir din mindre rosa om du ställer den mörkare, men det har du säkert redan märktmin lilla växt blommar! Är det vanligt?
har tänkt leta efter ett (eller en?) palettblad som inte är så rosa, vilka sorter ska jag titta efter då?
Visa bifogad fil 72082
Du kan ta sidosticklingar och toppsticklingar. De röda strecken markerar sidosticklingar, jag brukar bryta av dem genom att trycka dem rätt ner bara, men egentligen bör man skära av dem med en vass kniv. Toppsticklingar tar man precis över ett bladpar.Hej fantaster. Jag kan ingenting om blommor/växter i allmänhet, och palettblad i synnerhet. Men så råkade jag få i uppgift att vattna blommorna åt en person i helgen och fick syn på en fin palettbladsblomma (eller vad det heter). Jag är just nu i sorg över att min benjaminfikus (som jag tills nu varit så stolt över att jag har lyckats få att överleva) är på väg att ge upp, så jag fick tanken att jag typ skulle vilja norpa åt mig en stickling eller något från nyss nämna palettblad och ersätta Benjamin med. Men, hur gör man? Dels för att ta en stickling, dels för att få det att bli en vanlig krukväxt liksom? Kan man bara plantera den i en kruka eller vad gör man? Hjälp?
Sen har du sådana här:Du kan ta sidosticklingar och toppsticklingar. De röda strecken markerar sidosticklingar, jag brukar bryta av dem genom att trycka dem rätt ner bara, men egentligen bör man skära av dem med en vass kniv. Toppsticklingar tar man precis över ett bladpar.
Röda streck sidostickling, grönt streck toppstickling:
Visa bifogad fil 72141
Sen kan du vattenrota sticklingen. Det tyckte jag kändes bättre i början, då ser man när rötterna börjar växa fram, det tar ungefär en vecka. Det är så enkelt som att man bara stoppar ner sticklingen i en vas:Sen har du sådana här:
Visa bifogad fil 72143
Är det blad ivägen på nedre delen av stammen tar du bort dem. På den största sticklingen på denna bilden tog jag av de två nedersta bladen.
Meeen! Är det en Freckles du har där, den röda med gula fläckar/kant? Eller en Splish Splash?Ett gäng andra utepaletter:
Visa bifogad fil 72126
När ska man klippa av blomstängerna egentligen? Är det när alla blommorna trillat av?
Eller så kan du jordrota, då tar du ett litet planteringkärl och stoppar ner sticklingen i jorden bara, ser till att jorden är blöt och trär sedan en plastpåse över alltihop. Efter en vecka kan man ta av plastpåsen.Sen kan du vattenrota sticklingen. Det tyckte jag kändes bättre i början, då ser man när rötterna börjar växa fram, det tar ungefär en vecka. Det är så enkelt som att man bara stoppar ner sticklingen i en vas:
Visa bifogad fil 72144