Fin station! Är det torvbriketter de står i?
Yes, hade mängder kvar sen våren. Blir lite bökigt när de ska delas på sen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fin station! Är det torvbriketter de står i?
Jag har ingen aning. Fick båda sorterna som små plantor, förutom en som var ett "experiment" så av den fick jag en toppstickling.Den var väldigt fin, fattade jag rätt att den är en fröis? Om så, vem är förälder?
Såhär ser en av sticklingarna ut ovanifrån:
Visa bifogad fil 71816
Fiiin! men det är samma skit under bladen på varenda stickling av denna sort, och inte på någon annan!
Denna åkte ut, ev. så åker resten ut i trädgår
Tror du inte bara att det är färgen som gör att det ser ut så, eller ödem?Såhär ser en av sticklingarna ut ovanifrån:
Visa bifogad fil 71816
Fiiin! men det är samma skit under bladen på varenda stickling av denna sort, och inte på någon annan!
Denna åkte ut, ev. så åker resten ut i trädgården också.
Aha! Det stämmer väldigt bra överrens med ödem! Tack! Gud vad glad jag blir haha.Tror du inte bara att det är färgen som gör att det ser ut så, eller ödem?
Denna lilla fröis är numera såhär stor:En annan Oxfordfröis:
Visa bifogad fil 69554
Åh så fin, älskar bladformen också. Påminner lite om CenturionDenna lilla fröis är numera såhär stor:
Visa bifogad fil 71817
Den blir snyggast när den står i lite sämre ljus, då blir den mer rödspräcklig. Gillar de konstiga, random gröna fläckarna som dyker upp lite random här och var då också. Står den under växtlampa blir den bara mörklila.
Ja vissa sorter blir ju lite för svarta i soliga lägen. Jag har ordnat om och öronmärkt sorter jag tycker är finare om de får lite lagom ljus istället för full-on. Vad är det du köpt, undrar en nyfiken?Väntar på ett paket med fem sticklingar... Kan posten sluta sega med de eller?!
Är för övrigt så jävla avis på grannen. Hon fick en Victorian ruffles av mig förut och den är så jävla fint rosa! Meanwhile är moderplantan här hemma mörk och tråkig Ska sätta upp en hylla i ett annat fönster, får väl se om den färgar ut finare där kanske. Anar att det är en sort som kan få för bra ljus så att säga?
Ja, tyvärr! Jag tycker ju att mycket ljus borde vara guld värt men det märks att ju mer sommar det blivit desto mörkare blad har den fått. Jag får se om andra fönstret bättrar på lite sen, det är fortfarande väldigt soligt (sydost nu, hyllan som ska upp hamnar i sydväst) men en del tak utanför så det blir inte lika direkt solljus. Grannen har sin åt nordväst, men det kan inte jag då jag inte har fönster ditåt och pga katterna kan jag inte ställa den var som helst inne i lägenheten heller riktigt... Möjligtvis om den kan stå på en piedestal sen när min inneboende flyttat och det blir mer utrymme.Ja vissa sorter blir ju lite för svarta i soliga lägen. Jag har ordnat om och öronmärkt sorter jag tycker är finare om de får lite lagom ljus istället för full-on. Vad är det du köpt, undrar en nyfiken?
Golden Dreams ser ut att trivas utmärkt hittills, verkar vara en lite härdig sort. Jag satte ihop dem direkt
Har du lock på så det blir lite fuktigt och varmt för dem? Rotetableringen tar ju en del energi från plantan ovan jord ocksåSådde en mix. Har grott men det växer dåligt. Växer de så långsamt i början? Har dem i kruka ute.
Ja vissa sorter blir ju lite för svarta i soliga lägen. Jag har ordnat om och öronmärkt sorter jag tycker är finare om de får lite lagom ljus istället för full-on. Vad är det du köpt, undrar en nyfiken?
Golden Dreams ser ut att trivas utmärkt hittills, verkar vara en lite härdig sort. Jag satte ihop dem direkt
Har precis stekt min Jane Doe till en fin brun nyans i min iver få den sådär vackert rödAhaaa. Nu förstår jag varför min Victorian Ruffels aldrig blev rosa utan envisades med att vara mörkbrun Ju mer den vägrade att bli rosa, ju mer ljus fick den.