Pålagringar

Virveln

Trådstartare
Vad gäller om en häst är försäkrad A.1 utan reservationer, men den har en pålagring i ett bakknä. Är nyligen besiktad UA.

Om det "blir något" av detta längre fram - kommer då försäkringen att gälla? Eller anser de att felet förelegat innan försäkringen tecknades? Har varit försäkrad i 8 månader, troligen har pålagringen funnits sedan föltiden. Eller kan det bli en bedömningsfråga hos bolaget isf?
 
Sv: Pålagringar

Finns inga reservationer så borde det inte vara problem, men vem vet med försäkringsbolag ;-) Men skador som upptäcks medan man har en gällande försäkring kan inte bli reservationer om man inte ändrar försäkringen för då blir det.
 
Sv: Pålagringar

ok, så det är endast om man vill höja försäkringen, som det kan bli en reservation på den del man höjer?


Finns inga reservationer så borde det inte vara problem, men vem vet med försäkringsbolag ;-) Men skador som upptäcks medan man har en gällande försäkring kan inte bli reservationer om man inte ändrar försäkringen för då blir det.
 
Sv: Pålagringar

ok, så det är endast om man vill höja försäkringen, som det kan bli en reservation på den del man höjer?

Varför har hästen en pålagring i knät? Låter ju inte som någon god prognos alls, särskilt inte om hästen fått problemen redan som ung?
 
Sv: Pålagringar

Om skadan funnits innan försäkringen tecknades finns inget försäkringsskydd för detta. Det står tydligt i villkoren.

Varken liv eller veterinärvård.
 

Liknande trådar

Hästvård Eftersom jag inte har något att göra och lite tankar att skingra sitter jag här på lördagskvällen och nördar ner mig i min hästs...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 805
Ekonomi & Juridik Hej. ny här . Har funderingar angående reklamation av häst. Låter ha osagt om jag är köpare eller säljare men. Hästen gårdsbesiktas UA...
15 16 17
Svar
329
· Visningar
33 770
Senast: Lobelia
·
Ekonomi & Juridik När man nytecknar eller ändrar en försäkring till det bättre är det ju 20 dagars karenstid på hela försäkringen i första fallet och...
2 3
Svar
56
· Visningar
3 295
Senast: lil-sis
·
Hästmänniskan Står i begrepp att förhoppningsvis köpa en 8-årig dressyrvalack för drygt 150’. Velar oerhört vad gäller röntgen och är mycket tacksam...
Svar
10
· Visningar
4 041
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp