pålagring i knäleden?

Sv: pålagring i knäleden?

-Nu var det ju så att det inte gällde mitt sto

Uppfattade det oxå som ditt sto då det stod att du fött upp och tagit föl på henne... :o

Men jag var själv i din sits för ett par år sedan (typ iaf), hade en kalasmärr men hennes leder och ben orkade inte, det var dock inga pålagringar utan "ålderskrämpor" mer eller mindre. Det gjorde ont att ta bort henne men jag visste att det var det enda jag kunde göra. :crazy:
Även med henne var det som du beskrev - värst på vintern, den kalla perioden. På sommaren mådde hon jättebra och hon hade inga problem alls (nåja, nästan inte iaf). Så sista sommaren fick hon gå och må bra och ha det gott, när hösten kom fick hon gå vidare till de ständigt gröna ängarna och det har jag inte ångrat även om jag saknar henne... :cry:

För övrigt; Lie,
Hitta en häst utan pålagringar så besparar du dig både tid, pengar och förhoppningsvis ett par tårar!
Det finns MASSOR av hyggliga hästar (och bättre hästar än så) utan pålagringar och andra fel här i vårt avlånga land till bra priser så ta det lugnt och ha lite tålamod så kommer du säkert att hitta den perfekta hästen för dig!
Lycka till!

Tyvärr är prognosen för hovledsarthros oftast ändå sämre än övriga leder.. Har haft en häst med hovledsarthros och en med knäledsarthros. Både fick tyvärr avlivas trots all tänkbar veterinär behandling inkl olika sjukbeslag. Ingen av dom kom tillbaka till användning mellan behandlingarna.

*kl*
Jag fick en galoppör med pålagringar i knäleden, han var redan skrapad. Höll för motionsridning men blev halt efter de riktigt snabba jobben, vi lade ner massor med pengar och tid men som sagt, bra nog för en karriär blev han aldrig. Synd, för han hade riktigt med kapacitet...

Så nej, jag hade inte lagt ner tiden och pengarna.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Fortsättning från VGV Kids. Vi träffade en sköterska på närakuten som verkade oroad. Hon verkade inte riktigt få grepp om varför han...
Svar
12
· Visningar
2 225
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
824
Senast: Freazer
·
Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
11 911
Senast: Ajda
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 981

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka