På resande fot imorgon

MJLee

Trådstartare
Tanken är att jag ska åka från Bollnäs till Roslagen, buss-tåg-tåg-buss imorgon. Är det någon som har koll på blixthalkaproblemet även för räls och om det kan innebära förseningar? Och i området jag ska resa i?
 
Tanken är att jag ska åka från Bollnäs till Roslagen, buss-tåg-tåg-buss imorgon. Är det någon som har koll på blixthalkaproblemet även för räls och om det kan innebära förseningar? Och i området jag ska resa i?
För tåg brukar det normalt inte vara några större problem vid minusgrader, lite vid frost men inget som brukar generera några förseningar direkt. Det är värre med fukt/väta, speciellt då under lövfällningen. Buss vet jag dock inte nåt om. 😅

//Lokförare
 
För tåg brukar det normalt inte vara några större problem vid minusgrader, lite vid frost men inget som brukar generera några förseningar direkt. Det är värre med fukt/väta, speciellt då under lövfällningen. Buss vet jag dock inte nåt om. 😅

//Lokförare

Så underkylt regn är inte ett problem?
 
Det kan bli lite slirigt att köra, men troligtvis bara nåt vi som kör tänker på. Inget som brukar ge några direkta förseningar iaf, om det inte är nåt godståg som kör fast nånstans men det brukar mest ske under lövhalkan som sagt.
@MJLee Håller med om ovan. Väderrelaterade störningar orsakas främst av lövhalka, mycket snö i växlar och eventuellt stormfällda träd, men då krävs ju en riktig storm och det är inget vi ska ha nu.
Sedan kan man ju ha otur och signal- eller växelfel uppstår, men det är ganska väderoberoende. Utom vid mycket snö..
//Cattis-Driftledare inom tågtrafik.
 

Liknande trådar

Fritid Jag överväger starkt att införskaffa en elcykel för att kunna cykelpendla till jobbet i veckorna istället för att behöva betala en...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 148
Senast: Caoimhe
·
Samhälle Ska på ett julbord på Lilla Essingen imorgon. Primusgatan 116. Sitter och kollar hur jag ska ta mig dit. Hade tänkt mig kollektivt med...
Svar
13
· Visningar
1 184
Senast: Cattis_E
·
Hemmet Okej, om några timmar måste jag bestämma mig! Jag bor i nuläget i en nyproducerad lägenhet som är är snordyr. 43% av min lön går till...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 378
Senast: Shaggy
·
Samhälle I Sverige då... Jag vill med 4 pers åka från Malmö till Umeå. Kollat flyg vilket skulle gå på 20 000 kr tur och retur. Det är inte...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 102
Senast: VLMF
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp