På lördag blir jag med hund igen!

Red_Chili

Trådstartare
Nu är det klart! Jag har fått en plats på Grans naturbruksgymnasie med hundinriktning! :banana:
På lördag åker jag upp till Boden, bor där tills söndagen och åker då till skolan, men framförallt, jag kommer låna med mig min älskade hund! :D

Det är en 6-årig salukitik som bodde hos mig under 9 månader, men sedan ändrades min skol-situation och jag hade inte tid att ha hund, därför bor hon nu på kenneln igen. I alla fall, nu, när jag har möjlighet att ha hund igen så kommer hon bli "min" på nytt! :bump:
Har varit hundlös i tre månader och det har inte varit kul.. Saknar min Zala...

Så, snart är jag med hund igen!

Sv: På lördag blir jag med hund igen!

Va kul det låter. Lycka till med allt.

Oj vad kul, jag visste inte att det fanns ett program med hundinriktning :) Lycka till! :D
Själv drömmer jag om att vi uppfödare :) Vilken hundras gillar alla hundägare som läser här? ;D

Gud vad roligt :)

Själv går man och dregglar över alla klasskompisars hundar och blir skitsugen!

På lördag hämtar jag hem min valp! Kommer bli så himla kul! Då kanske man ser dig i Piteå nån gång, kommer säkert tillbringa mycket tid där med min hund då min bäste vän bor och går skola där. Hon går också på grans fast hon går häst och har har två dvärgschnauzrar! :D

Det finns tre gymnasier med hundinriktning i landet (om jag inte minns helt galet) ;)
Inte så överdrivet många som känner till dem verkar det som.

Han_nah > Går du på Grans?

Jånna > Åh vad kul med valp! Vi får väl anordna bukehundsträff i närheten av/i Piteå någon gång! :D

Kul!
Själv går jag också på gymnasie med hundinriktning- hundsportgymnasiet i Forshaga. Håller med om att det är kul med inriktning där hunden får vara med. Jag spenderar 24 timmar av dygnet, 7 dagar i veckan med min hund och älskar det. Man utvecklas så mycket tillsammans!

Nej nej :rofl:
Alldeles för gammal för det!

Jag håller på att läsa till Jägmästare och många i min klass jagar, så då har de med sig hundarna när vi är ute i fält.

Jaa det tycker jag!:D Min förra medryttarhäst står ju på grans nu.. Han kallas för Svante men heter egentligen Sweet Tari så honom ska jag också fara och hälsa på igen så fort som möjligt, direkt valpen blivit lite äldre!;)

Tackar!

Jag kanske åker upp så att jag är där redan på torsdag! :D
Ringde kenneln idag och så började alla hundarna yla... så nu sitter jag och saknar dem mer än tidgare, och framförallt Zala då :love:

Jag kan hälsa att Svante har det svårt i livet och jävlas med 1or som ska mocka hans box... :mad: :devil: Han är som en mixer!

Haha jaa man har ju mockat åt honom några gånger och han gör ju det inte direkt lätt för en! Ååh vad jag saknar honom, direkt valpen har fått sina sprutor ska jag nog fara på långweekend dit!:love:

Min yngsta dotter går naturbruk/ hundprogrammet på Stora Segerstad strax utanför Reftele.En kanonbra skola som kan rekommenderas.

Det går jättebra! Trivs finfint och människorna är snälla :D

Min hund sköter sig dessutom otroligt mkt bättre än förväntat och hon ger mig nya anledningar att gå runt som en stolt tupp varje dag :D

Att byta till den här skolan är verkligen ett av de bästa val jag någonsin gjort.

Vad kul att du trivs! Jo såg bilder i din andra tråd, väldigt fin hund! :d

Visst är hon tjusig! :love: och hon gör OTROLIGT stora framsteg på alla sätt och vis, utvecklas jättemycket.

Det låter ju jättebra! Min har just "lärt sig sitt" hon sätter sig men brukar krafsa med tassarna på handen om man har godis! ;) Iofs så är hon ju bäbis ännu, 10 veckor imorgon så jag är nöjd med henne!:D

Liknande trådar

Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort. Har en 9 årig okastrerad Chihuahua tik. Hon har varit frisk förutom några småsaker under årens lopp. I...
Svar
0
· Visningar
497
Senast: cassina
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 603
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Hej! Jag har skrivit två trådar här på Bukefalos tidigare och känner att jag måste få skriva av mig. Ni har varit så hjälpsamma i mitt...
Svar
6
· Visningar
1 956
Senast: Happimess
·
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 811
Senast: Fraegd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka