turbofling

Trådstartare
Nu har jag gett upp om att försöka sova mer i natt, aj vad det gör ont. Jag hoppas att bebis är på gång att komma ut snart, för om det bara är förvärkar jag känner nu så vill jag inte vara med mer, är det försent att ångra sig nu?

Ungefär var 10 min gör det så ont i ryggslutet och magen att jag inte riktigt vet vart jag ska ta vägen, nu när jag har satt mig upp gör det ont lite mindre ofta så ligga ner har jag gett upp nu. Panodil hjälper ingenting (om det inte skulle varit ännu värre utan), hade tänkt låna en vetekudde av mamma men det har jag såklart glömt bort. Väntar på att klockan ska bli lite mer så jag kan sätta mig i duchen men vågar inte riktigt än (vattenledningarna låter så mkt i huset och jag vill inte störa grannarna).

Bf är på fredag (den 13: de), men bebis får gärna komma innan dess.

Sv: På g?

Om man ska föda barn FÅR man störa grannarna (jag hade gjort det iaf :o) Har du ringt och förvarnat förlossningen? Så kan de säga när de tycker du skall komma in :).

Jag kunde omöjligt ligga ner när jag hade värkar, fattar inte att de flesta verkar föda så :eek:. Lycka till nu, du får säkert snosa bebis innan ikväll :banana:

Har inte ringt in än, tänkte vänta och se åt vilket håll det går, om det verkar vara på riktigt eller inte. Men nu ligger "värkarna" (om det nu är det) mellan 6-8 min så det blir ju inte mindre sällan iaf.
Har max 10 min körväg till förlossningen så det känns inte som jag måste planera ivägkomsten så mycket iaf. Mamma har lovat att stjutsa upp oss så jag ska väl ringa och förvarna henne snart om att det ev kanske blir en sväng till sjukhuset idag.

Blivande pappan har nog inte riktigt fattat än, han undrade varför jag inte låg kvar i sängen men lyssnade nog inte på mitt svar. Men jag behöver honom inte nu så han får sova.

Vad spännande! Håller alla tummar jag kan för att ni snart har erat lilla knytte hos er!

Nu är det lite längre tid mellan "värkarna", men istället är dom mycket kraftigare. Jag börjar bli lite rädd, tänkt om det verkligen är på riktigt? Ska jag verkligen bli mamma?

Själv gick jag hela natten och hade SKITONT och förstod (ville inte förstå) att det faktiskt var på gång. Försökte till och med skicka sambon till jobbetk l 8 på morgonen men ångrade mig närhan gick ut. Var på förlossningen vid 9 och vid 12 kom sonen ut.

LYCKA TILL!!!!!

Nu sitter jag här höggravid igen och trodde nästan det var på gång i natt men det var nog bara magsjuka...hihi

Ja flingan,

Du skall få barn idag :D Det är helt normalt att det gör ondare nu och att det kan vara lite oregelbundet mellan värkarna. Vil du ha ännu mera fart på det så rekomenderar jag att du går och mockar stallet eller nått.

Är det mindre än 5 minuter mellan värkarna så bör du kontakta sjukhuset och åka in.

Grattis i förskott lilla mamman:laugh:

//Waern

Tyvärr har jag inget stall att mocka, men funderar på att ta en promenad för att få lite mer fart på det men är rädd att vattnet ska gå ute på promenaden. Eller så kanske jag ska dammsuga, det skulle behövas :)

Fortfarande är det ungefär 7 min mellan värkarna (var nere på 6 min ett tag), men dom som kommer gör ordentligt ont.

Ta du en promenad. Eller gå på stan och shoppa lite babykläder (det gjorde jag med andra tills det var sisådär 3 min mellan värkarna).

Går vattnet så går det. Du kan ha ett extra par mjukisbrallor i påse med dig. Ta med gubben på promenaden ifall du behöver någon att stödja dig på.

Det kommer gå fint. Du är jätteduktig!

//Waern

Spännande! Hoppas du redan är på förlossningen vid det här laget, ring och prata med dem lite annars. Jag var aldrig nere på tre värkar på tio minuter som de sa att man skulle ha som förstföderska. Vi åkte istället in när det gjorde för ohanterligt ont och det bara kändes jobbigt att vara hemma.

Än är jag kvar hemma, fortfarande är det ungefär 6 min mellan, ibland mindre, ibland lite mer som mest har det varit 12 min mellan. Det går fortfarande att hantera det men ont gör det.

Vad spännande!:bump:
Hoppas allt går bra och smidigt :D

Jag börjar bli lite rädd, tänkt om det verkligen är på riktigt? Ska jag verkligen bli mamma?
Så där tänkte jag både på barn 1 och 2 :angel:
Fast på barn 1 gick ju vattnet med ett splosch så
där var det itne lika lätt at blunda :rofl:

Wiee! Heja heja, hoppas att du får föda barn i dag eller i morgon!

Tyckte också att det var lite skrämmande när det var på G, men sen när man väl är inne på förlossningen har man inte tid eller ork att vara nervös, då blir allt så naturligt och man fokuserar helt på att föda barn!

Lycka till!

Tog en promenad för att få fart på det när det hade börjat med Isak.
Så gör så du om du vill få fart på det.
Fast du kanske är inne redan?
I vilket fall så grattis och lycka till!

Det var väldigt vad det här var segt. Hade regelbunda värkar på ungefär 6 min under några timmar, nu kommer dom mer sällan men gör mycket mer ont i stället. Har provat att gå en promenad, dammsugga och att vara vila.
Nu är det ca 12h sen jag vaknade av dom första värkarna som då var regelbunda var 10 min.

Ska nog ringa förlossningen snart och se vad dom tycker vi ska göra.

Liknande trådar

Kropp & Själ Då hamnade man i en såndär period igen, när man inte vet vad man ska göra. I mars i år började jag på mitt nya jobb men bara efter...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 515
Senast: Nethril
·
Gravid - 1år Är det någon mer här som blivit sjuk när ni är gravida? Jag är sjukskriven sen 1,5 månad Jag har BF 10 April så det är låång väg. I...
Svar
2
· Visningar
1 165
Senast: ameo
·
Kropp & Själ Hej Här kommer en berättelse om mitt liv som jag skriver i terapisyfte då jag är och har varit deprimerad större delen av mitt vuxna...
Svar
8
· Visningar
2 387
Senast: snajl
·
Övr. Barn Finns så mycket kloka människor här så jag vill fråga, kanske finns något man kan göra som man inte har tänkt på. Min väninna levde...
Svar
14
· Visningar
3 346
Senast: krambanan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Uppdateringstråd 30