J

JenniiePersson

Satt o kikade på startlistorna till en tävling jag är anmäld till. Där stod det klass P2 ? Vad betyder just P2? Kan nämna att det är häst dressyr. Har det nått med Program att göra eller ?:confused: Kan också nämna att ja inte startat så mkt dressyr i mina dar :)

Sv: p1 p2 ?

ok då förstår ja inte riktigt varför det står så eftersom detta är ju för häst. Klass P2 står det iaf på min klass och det är en LB:1 :S

Vilken klubb är det? Kanske vi kan hjälpa dig kika på listorna och klura ut vad de menar.

Är det inte bara klassnumret då? Eller går de på olika banor, de startar ju nästan samtidigt, alltså att ena går på bana p1 och andra p2?

Tittar man på startlistorna så ser man att det är klassbeteckningen. Skulle tro att den person som har skrivit proppen senast skrev prop för ponny och har använt den som mall (been there-done that). Blir lätt så.;)

Är ju möjligt att de särskiljer banorna med den beteckningen också så att de ridande tar rätt bana.

sen har jag en annan liten fundering. Blir det inte rörigt med 2 banor ? För som ja fattat ligger banorna intill varandra. Det känns som om det blir rörigt med speakern och resultat? iofs så är det aningen mellanrum mellan ritterna i de olika klasserna. Jag frågar eftersom det är första för mig med 2 banor :)

Jag tycker inte att det blir rörigt, och hästarna brukar uppskatta när det springer en annan pålle på banan brevid :p

Men man får ju vara lite uppmärksam när domaren ger startsignal, så man inte tar fel.

oj oj det känns som om jag kommer göra bort mig totalt :( Men med tanke på startlistorna så är det nån minuts mellanrum i starterna. Så som det verkar startar man inte samtidigt.

När det är två banor brukar domarna ha olika sätt att ge startsignal, senast vi tävlade och det var två banor bredvid varandra hade en domare visselpipa och den andra en liten klocka att ringa i.

Vet inte riktigt vad du menar med "Men med tanke på startlistorna så är det nån minuts mellanrum i starterna. Så som det verkar startar man inte samtidigt.", är det för egen del så kan man ju inte vara på två ställen samtidigt, menar du allmänt så rider man ofta åtminstone delvis samtidigt som någon, annars hade de lika gärna kunnat ha en bana.

Programmen går ju olika fort, så det blir alltid en viss förskjutning. Tror inte att det ska bli nåt problem för dig:)

det jag menade var att på Ex bana 1 startar en ryttare som rider LB ex 14:36 medans den på bana 2 startar ex 14:38 :) Jag trodde först att man kanske startade samtidigt med de som tävlar på banan breve :P

nej jag hoppas väl det :) jag får åka extra tidigt så ja får kolla läget :)

hihi :) Men vad bra att dom även har "förhoppningsvis" olika signlaler. Läste en arkiverad tråd där en hade varit med om att båda dommarna hade visselpipa så den tjejej trodde hon gjorde felridning när de på andra banan fick startsignal :crazy: Men jag åker tidigt och kolla läget :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 626
Senast: Lavinia
·
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
1 125
Senast: Habina
·
Dressyr Jag vet inte om den här tråden ligger på rätt ställe. Den kan möjligtvis hamna under utrustning också, men jag vill främst diskutera...
Svar
13
· Visningar
2 273
Senast: Jeps
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 610
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka