P.R.E och andalusier

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Dolores_88
  • Startdatum Startdatum
D

Dolores_88

Behöver lite tips om vart jag kan hitta sidor där man kan söka på andalusierhingstar. Har sökt och sökt efter en hingst som tydligen ska vara ganska känd i Sverige. Men då jag inte är så haj på just denna ras vet jag inte vart jag ska vända mig? :confused:

Jag vet inte om hingsten i fråga är en P.R.E eller andalusier. Vore hjääärtligt tacksam om någon kunde tipsa mig! :bow:

Hej! Om du talar om vad hingsten heter så kanske jag kan hjälpa dig, Om den är renrasig och har stampapper så är det en P.R.E annars så räknas den som korsnings häst!
Finns INGEN ras som heter andalusier!
men som sagt får jag reda på namnet på hingsten så kan jag hjälpa dig!
hälsningar ninjo :D

Annars kan jag tipsa dig om min pålles pappa, Fandanguillo II. P.R.E, importerad ifrån Spanien, där han som femåring fick 99 poäng av 100 möjliga på avelsgodkännande utställning. Han har 13 avkommor i Sverige (rena P.R.E, Hispano Árabe, Spansk sportshäst (en lippizzaner-PRE o ett halvblod-PRE)). Bor i sydöstra Skåne. Här har du bilder på honom!!! http://community.webshots.com/photo/138955486/138956332TqABar Finns två bilder, bara att bläddra!!!!

Han heter Moro och ska tydligen finnas på bild i en hästbok också, vet ej vilken. Är fader till kompisens D-ponny som kommer nästa vecka.
Jag har försökt fråga kompisens mamma om det är en P.R.E eller bara en som går under namnet andalusier, och hon svarade att han nog var en P.R.E och att han är tävlad med någon Vibeke i Sverige.

Heter din hingst Fandanguillo II egentligen?

Han är så otroligt vacker!! :love:

Är fortfarande sugen på att betäcka Ami med honom! :angel:

Hörde från någon att omman betäcker ett godkänt halvblodssto med en godkänd PRE så får man en spansk sporthäst, eller att den registreras som det, stämmer det? Du har ju troligtvis koll på läget.

Du råkar väl inteha bilder på din pålle på internet eller på datorn?

Är som sagt mer än lovligt sugen på "Ninjos" hingst!!

Och det är alltid kul att få se någon avkomma efter honom. Vad är det för avkomma förresten (ras?)?

Hej!
Det är en svart hingst va?
Det är en tjej som heter vibeke som har den hingsten men inte i sverige utan på bornholm danmark.
han är inte godkänd för avel och jag är osäker på om hon har stamtavla på honom.
men jag ska forska vidare!
ha det bra hälsningar ninjo

Hallå!
Om jag får din mailadress så kan du få hur många bilder du vill! annars så är du välkommen att komma hit och titta på honom.
och jag tackar och bockar för allt beröm över honom. :bow:
hälsningar ninjo

Du får jätte gärna maila över bilder på honom. Har du nåt utlåtande på honom samt hur det gått på testerna för honom får du gärna skriva med det också. spider_aries@hotmail.com

Ska ju ned till Danmark på praktik fr.o.m september t.o.m februari. Då tänkte jag ta mig över och hälsa på dig. Hade gärna sett honom in action och ett litet skutt eller två över nåt hinder hade jag också gärna sett. ;)

Sv: Re: P.R.E och andalusier

ninjo skrev:
Hej!
Det är en svart hingst va?
Det är en tjej som heter vibeke som har den hingsten men inte i sverige utan på bornholm danmark.
han är inte godkänd för avel och jag är osäker på om hon har stamtavla på honom.
men jag ska forska vidare!
ha det bra hälsningar ninjo

Jaaaaa! :) Det är han jag menar! Forska gärna vidare och återkom med svaren!

Kikade snabbt i den danska databasen, där fanns en svart hingst född 89 som hette Moro. Ingen stam, inga registrerade avkommor, en placering i LA dressyr 1999.

Mvh Cissi

Hej!!

Jovisst har jag bilder på grabben på internet!! Skickar med en länk.
Han är en korsning P.R.E / Lippizzaner och har nu kommit upp till den mycket mogna åldern av 14 månader... ;) :D

På bilderna är han dock bara 8 månader, tagna tidigt i våras.

http://community.webshots.com/photo/138472022/138472753jGxCVv
Det är bara att bläddra, det finns fem foton (har jag för mig iaf?!)

Mvh Jenny & Atrevido

Sv: P.R.E och andalusier

han är såååå fin (lilla) Atrevido :love:
pappa,mamma och jag är så stolta över honom
önskar dig all lycka med honom då :banana: :bump: :love:

Tack!! :bump:

Jag tror nog att det ska gå bra, huliganer som vi är bägge två! ;) :D Eller rättare sagt alla tre (vi får inte glömma Snobben)!!!

Tack än en gång!! :love: :bump:

:love: Han är bara sååå fin!!!

Kan tänka mig att han är ganska stor nu... :angel: ;)

Åhåå..lillkillen har blivit Riktigt snygg!! :love: :love:
Får komma ner och våldgästa er snart ;)

Liknande trådar

V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 037
Senast: valpköpare
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 759
Senast: Anonymisten
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 299
Senast: Sasse
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 006

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024

Omröstningar