M

Mini_molle10

Är det extra farligt att ge p piller till en ung katt?

Det var en som sa att man inte ska ge p piller till en ung katt för att avbryta löpning, stämmer det?

Min är 1 år och det värkar som hon löper 1 vecka, uppehåll nästan en vecka och sen löper 1 vecka osv.

Jag har en hane, han har försökt att para sig, men tydligen inte lyckats eftersom hon fortfarande löper och nu orkar vi inte med att hon löper, men vill gärna ha en kull med henne, men det kan få vänta.

Men vågar jag ge henne p piller??

Sv: P piller

Jag ger min honkatt på honkatt på 10 månader p-piller, hon har fått det i ca 2 månader nu.

Jag har inte hört nått om att hon skulle vara för liten för det, veterinären sa heller inget. Så jag tror inte att det ska vara någon fara.

Är eran hankatt kastrerad ?

oki..
Det var en på jobbet som att det var det men henne litar jag ej på.

Vår ena hankatt är ej kastrerad men han är också bara 1 år och nybörjare så det går inte så bra för honom + att honan är bara intresserad av gammelkatten men han är kastrerad och har aldrig tidigare mött en löpande hona så han är helt förskräckt när hon fjäskar med honom.
Han springer och gömmer sig för henne.

Ska du ta en kull på henne så tycker jag du kan ge henne p-piller, men inte för länge, max 6-8 månader skulle jag ge mina.

Man ska helst aldrig bryta ett löp med p-piller för det innebär att man måste trycka i katten p-piller flera dagar i rad. Det blir en väldigt stor hormondos.

Det är bättre att låta henne löpa färdigt och sedan börja ge henne p-piller.

Liknande trådar

R
Övr. Katt Har en honkatt som bara är 5 månader. Hon är innekatt just nu i en stor villa. Tanken är att hon ska få gå ut om några månader, (kommer...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
13 395
Senast: MissFideli
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 581
Senast: Enya
·
Katthälsa För att göra en lång historia kort blev jag jourhem åt en honkatt akut. Den hade levt ett hårt liv. Jag frågade flera gånger om det...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 073
Senast: Emine
·
Övr. Katt Jag har haft fertila djur i många år och under vissa perioder är ju honorna lite mer bananas. Helt normalt. Honan jag har nu är 2 1/2 år...
Svar
4
· Visningar
1 159
Senast: Corax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama