Oxycontin och liknande.

Okej. Men betyder det att det inte är så stor idé att ta opiater alls då, eller kan det vara olika från medicin till medicin?

Okej. Men betyder det att det inte är så stor idé att ta opiater alls då, eller kan det vara olika från medicin till medicin?
Oftast, men inte alltid, är det så att om man inte tål en opiat så tål man inte övriga heller. Själv får jag panikångest av Petidin, övriga opiater fungerar bra.

Nej det gör det inte. Oxycontin är ett narkotiskt analgetikum. Det verkar som det är och omvandlas inte till morfin.

Jag har fått oxycontin med mig hem, de gånger jag fick höftproteser och efter vad det sas till mig, är det morfinpreparat - ja. Så inget jag vill "knarka" vidare på även om man var totalt smärtfri och blev trött så man kunde sova med normal dygnsrytm. Utan jag försöker överleva på de Alvedon 665 jag har för min ryggmärgsskada och äter 2-3 ggr per dag, beroende på hur årstid och dagsform är. Det ska användas regelbundet, konstant eftersom det är en enterotablett som lagras i kroppen. Tyvärr är det inte 100-procentigt verkande för mig, utan jag har ju knölig, värkande kropp lik förbaskat men utan vore jag inte kul o ha att göra med...

Nej känner du inget av medicinen så är det ju självklart att du inte ska äta den.

För mig är oxycontin (stavning?) som sockerpiller. Det är de flesta opiater. Av de långtidsverkande varienterna så mår jag bara illa, men ingen smärtlindring som sagt.

Det är inte alla som det funkar på helt enkelt, tyvärr.

Det är tyvärr inte alla läkare som vet om det heller. När jag komprimerade 2 ryggkotor så sa läkaren att jag skulle vara kvar tills de hittade en smärtmedicin som fungerade. Jag förklarade att det inte fanns något som fungerade och fick svaret "Ditt nervsystem är precis som alla andras!".

Ja, jo, men om smärt o rehab gav upp så....

Det slutade med att jag rymde :p

Liknande trådar

Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 019
Senast: malumbub
·
Hästvård Tänkte höra om ni har några kloka råd. Shettisen vi lånar fick kolik i går. Var rätt dålig när veterinären kom men svarade bra på...
Svar
2
· Visningar
537
Senast: Kristall10
·
Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 219
Senast: Sesca
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 303
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar