Zlatan

Trådstartare
Vilken är den absolut roligaste hoppövningen ni vet?

Själv gillar jag serier och övningar som förbättrar hästarnas teknik.

Sv: Övningar

Jag gillar också serier! Och så kan man väl inte säga att det är en övning, men jag gillar att hoppa högt hehe :p

Gillar övningar där man ska lägga en volt mellan varje hinder. (min häst är mycket het så det underlättar :D )

Hoppa på en volt. Studds hinder

Serier och studs, särskilt många studssprång, en sisådär sex sju stycken. :bump:

Ja efter som jag är hopprädd nu förtiden så får jag väll säga löshoppning :o

När jag var i mina vilda år 10- 15 så älskade jag murar, trippelbarrar, men just sjäva hoppövningar..hmm ja hoppa på volt var skoj, eller någon slags serie, eller studs.. hoppade aldrig högt på ridlektionerna,

Min hopptränare har jämt en tanke bakom alla övningar vi gör så de blir aldrig tråkit liksom att man bara sitter å hoppar ett hinder hela tiden så de tycker ja e kul!

Yoghurt skrev:
Min hopptränare har jämt en tanke bakom alla övningar

Det ska väl alla tränare ha, annars har inte tränaren kompetens att kalla sig tränare

Jag gillar 5.50 eller "Droppen". Annars är serier, med typ kryss in, tre galoppsprång räcke och sedan två galoppsprång oxer härliga : :banana:

Serier gillar jag nog bäst. Inte 5.50 för den är så lätt utan lite andra. Sen gillar jag distanser. Men det är bara för att det är så lätt att hoppa högt då.. ;-)

både jag och hästen ÄLSKAR dessa små studs :rofl: vi tränar galoppen speciellt så det blir ofta små serier också :bump:

jag älskar smalhinder (och då menar jag SMALA, max 70 cm...) och konstiga saker att hoppa över :bump: och kluriga övningar, där man måste tänka åxå (som på terränbanan alltså :angel: )

Kung Bob skrev:

Det är först tre studs, sen brukar det var typ tre galoppsprång snett utåt till en oxer exempelvis. Sedan rider man på en båge (ungefär) till ett räcke, och sedan är det typ 3-4 galoppsprång till studsen som man hoppar på andra hållet.

Så det blir ett mönster som en droppe typ ;) Min gamla tränare körde ALLTID den övningen innan tävlingen.

jag gillar sjävförtroendeövningar, dvs med galopp eller travbommar före hindret så att man aldrig kommer fel..

svängövningar, snäva svängar är skitkul, speciellt när man verkligen måste jobba för att få med hästen runt och det fungerar!

distanser, 2 hinder och allt mellan 3 och 9 galoppsprång emellan..

Cronis skrev:
Det ska väl alla tränare ha, annars har inte tränaren kompetens att kalla sig tränare

Hihihi jo de e klart, men hoppa själv tycker ja e tråkit :D

En av de roligaste övningar jag ridit var en ganska krävande "markarbetes-bana" som vi red för Sylve.

En lydnadsövning med många bommar.
En grymt bra övning som jag använt mig mycket av, både i min egen ridning och för mina elever.

Gillar när det är studs och sedan ett rejält språng på slutet, kort - kort - långt.. jaja ni fattar? :P

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter För att få en flexibel häst krävs övningar som både kortar upp och länger hästens steg, enligt A-tränaren Tobias Grönberg. Här tipsar...
Svar
0
· Visningar
103
Senast: Gunnar
·
Tävling Är det någon som kommer ihåg den klassiska serien Horse in Sports om olika grenar av ridsporten. Den gjordes 1987 en riktig blast from...
Svar
0
· Visningar
334
Senast: MJLee
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 461
Senast: Ragdoll
·
Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
51 980
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2