Sv: Övningar

du får hitta på grejjer som gör att han måste träna skallen oxå och inte bara benen..

Gå ut i skogen med hästen. Och då menar jag inet på små stigar, utan bege dig rätt ut i skogen.
Min häst blev tom svettig efter en timmes vandrande i skogen (det blev lite längre än jag tänkt eftersom det var en miljon träd ivägen där jag tänkte gå ut :p )
hon är precis som din, att hon hämtar sig fort efter ngt ansträngande..

Men det är väldigt bra träning för hästarna.
Speciellt om det är lite backar o kullar o grenar o saker som den hela tiden får gå över.
Och även om hästen är pigg, så kan den ju faktiskt vara lite ansträngd i musklerna, eller hur..?! ;)

Som vadå? Longera över hinder eller bommar? NHträna? Gå ut och promenera?
Varje gång jag rider och tömkör försöker jag variera övningarna och göra nåt som gör att han måste tänka till. Men i den här tråden vill jag främst ha tips på roliga övningar som bygger mklt muskler-....

ta bort all mat så bli hästen lite slöare.. ;)

näe, men till det har jag inte så mkt förslag faktiskt..
Om du själv har bra kondition så får du väl springa med hästen oxå.. (fast då inte mitt inne i skogen såklart. haha )
Men det är jobbigt o det går fort när hästen galopperar.. :p

Och så får du väl ta o träna upp din balans så du kan rida barbacka :D

Jag tänkte faktiskt att jag skulle försöka att rida barbacka igår... Men shit. Det var skitläskigt!
Iofs hade jag ett schabrak och en fårskinnspad så att jag skulle sitta bekvämt, men det blev snorhalt.... Och han är så rörlig i ryggen så jag blev nästan illamående ;)
Han är lite vaggig i sin gång och när han också är så rörlig är det skitläskigt ;) Så käånns det ju inte med sadel...
Så om jag ska träna upp balansen får jag göra det vid voltige, för jag vågar faktiskt inte bara rida barbacka bara sådär...

Förra sommarn var jag faktiskt ute och sprang med min häst och det var skitkul, dock har jag lite ont i mitt knä av pga en moppeolycka för 2 veckor sen. Fast såret är läkt får jag ont om jag går för mkt eller om jag sitter på knä :(

Liknande trådar

Träning Ja, jag tror att jag har ett ganska udda problem. Min häst har en typ av sadeltvång men ändå inte? Han blev diagnostiserad med KS för...
2
Svar
22
· Visningar
2 122
Senast: tuaphua
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
545
Senast: MiniLi
·
Träning Eftersom jag ska genomgå en operation så kommer jag för det första ha lite tid då jag inte kan rida utan lämpligen får ägna mig åt...
Svar
16
· Visningar
1 203
Senast: Valle
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 639
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar