V
Vikstrom
Ååhh det är så svårt.. Jag är snart 17 och och sen blir man 18 och sen flyttar man och börjar ett nytt liv. Jag älskar hästar, jag har aldrig haft en egen men två foderhästar och just nu saknar jag den senaste något så enormt då hon har åkt tillbaka till sina ägare för ca två månader sedan. Nu har jag tid med en häst, men jag vill inte köpa en häst som jag kanske måste sälja om bara något år för det klarar jag inte av. Nu under vintern när jag har haft häst så har det varit väldigt stressigt, men samtidigt har jag aldrig någonsin haft så kul. Och jag vet att jag inte kommer att ha tid sen om man flyttar, då man fortfarande försöker få sitt liv på fötter med jobb och ekonomi och allt. Och möjligheten finns att foderhästen blir till salu till/efter sommaren, och så är det ju lockande att köpa henne. Har fastnat helt för henne och jag är inte sugen på att köpa någon annan häst heller. Sen finns ju alternativet att vara medryttare på en häst nu, då har man ju inte allt ansvar och är inte så bunden.. Men det känns inte heller helt bra.. vill liksom ha allt eller inget. Bara lite funderingar..
Vet inte riktigt vad jag vill få ut av att skriva det här, men kanske är det fler som tänker som jag? Eller själva har varit i dessa tankar då ni var i den här åldern.. Hur gjorde ni?
Vet inte riktigt vad jag vill få ut av att skriva det här, men kanske är det fler som tänker som jag? Eller själva har varit i dessa tankar då ni var i den här åldern.. Hur gjorde ni?