överviktig kanin?

K

Kanin135

Hejsan!
Jag har två jättesnälla kaniner. De är lejonhuvade dvärgvädurar. Den ena är dräktig och har varit det i ca en vecka. hon väger 2,3 kg och min andra 2,0 kg. är det för mycket??? Jag vet inte om det beror på längd också... isåfall, hur mycket mat för vilken längd??:crazy:
tacksam för svar!!!

Sv: överviktig kanin?

längd? vad menar du med längd?.

Det går inte att säga rakt av hur mycket mat du ska ge, men jag skulle inte ge mer än 0,5 dl pellets till en fullvuxen dvärgvädur. Är de renrasiga finns det risk att de är lite överviktiga med den vikten.

Ok, kanske inga jättebra bilder, men lite att se på.

Lagom hull, magen smalnar av lite efter revbenen och kaninen är rund och fin över ryggen, revbenen eller ryggraden sticker inte ut
25779_1341080587.jpg

Överhull, kaninens mage hänger och man känner den runda magen tydligt när man lyfter.
Kista12.jpg

Alla kaniner är precis som oss människor individer och du ska nog inte sikta på den övre bilden för dina dvv då min Ayla är betydligt slankare och längre i kroppen än en dvv, men lite jämförelsebilder

Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 947
Senast: fixi
·
Däggdjur Hejsan! Jag har två innekaniner som brukar vara ute på sommarhalvåret. De är ca 1 år ( lite mer) och dvärgvädurar. Nu funderar jag på om...
Svar
3
· Visningar
1 281
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 047
Senast: Lavinia
·
Däggdjur Hejsan! För ett tag sedan så gick min hankanin som jag haft i några år bort, och jag märkte snabbt att min hona blev lite nedstämd. Så...
Svar
1
· Visningar
1 371
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama