Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Hejsan!
Jag har två jättesnälla kaniner. De är lejonhuvade dvärgvädurar. Den ena är dräktig och har varit det i ca en vecka. hon väger 2,3 kg och min andra 2,0 kg. är det för mycket??? Jag vet inte om det beror på längd också... isåfall, hur mycket mat för vilken längd??
tacksam för svar!!!
Det går inte att säga rakt av hur mycket mat du ska ge, men jag skulle inte ge mer än 0,5 dl pellets till en fullvuxen dvärgvädur. Är de renrasiga finns det risk att de är lite överviktiga med den vikten.
Ok, kanske inga jättebra bilder, men lite att se på.
Lagom hull, magen smalnar av lite efter revbenen och kaninen är rund och fin över ryggen, revbenen eller ryggraden sticker inte ut
Överhull, kaninens mage hänger och man känner den runda magen tydligt när man lyfter.
Alla kaniner är precis som oss människor individer och du ska nog inte sikta på den övre bilden för dina dvv då min Ayla är betydligt slankare och längre i kroppen än en dvv, men lite jämförelsebilder
Kropp & Själ Jag blev utskälld i parti och minut när jag gick i grundskolan, hade många hål och fick höra att jag skulle tappa alla mina tänder innan...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.