överviktig kanin?

• Däggdjur
  • Trådstartare Trådstartare Kanin135
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 1 628
K

Kanin135

Hejsan!
Jag har två jättesnälla kaniner. De är lejonhuvade dvärgvädurar. Den ena är dräktig och har varit det i ca en vecka. hon väger 2,3 kg och min andra 2,0 kg. är det för mycket??? Jag vet inte om det beror på längd också... isåfall, hur mycket mat för vilken längd??:crazy:
tacksam för svar!!!

Sv: överviktig kanin?

längd? vad menar du med längd?.

Det går inte att säga rakt av hur mycket mat du ska ge, men jag skulle inte ge mer än 0,5 dl pellets till en fullvuxen dvärgvädur. Är de renrasiga finns det risk att de är lite överviktiga med den vikten.

Ok, kanske inga jättebra bilder, men lite att se på.

Lagom hull, magen smalnar av lite efter revbenen och kaninen är rund och fin över ryggen, revbenen eller ryggraden sticker inte ut
25779_1341080587.jpg

Överhull, kaninens mage hänger och man känner den runda magen tydligt när man lyfter.
Kista12.jpg

Alla kaniner är precis som oss människor individer och du ska nog inte sikta på den övre bilden för dina dvv då min Ayla är betydligt slankare och längre i kroppen än en dvv, men lite jämförelsebilder

Senast ändrad:

Liknande trådar

Gravid - 1år Familjen klarade vintern med en enda förkylning. Nu är 9 åringen inne på andra omgången kräksjuka... Först var han sjuk för 10 dagar...
Svar
3
· Visningar
493
Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
543
Senast: Jeps
·
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 034
Senast: ildiko
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla... 2 3
Svar
42
· Visningar
5 922
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025