Överpris på oreggade valpar

Meibla

Trådstartare
Hittade en annons på Blocket om oreggade chihuahua valpar..
Finns det verkligen folk som betalar 18-20 000:- för en oreggad valp?? :confused:
Jag menar.. inte ens en vavva me stamtavla kostar så mkt?

Senast ändrad:
Sv: Överpris på oreggade valpar

jag hade kunnat köpa 3 reggade vavvor 2001 för det priset, min hanne kostade 6500 kr år 2001 och han har fin stamtavla.

Har man mer pengar än hjärnceller...

Va ? VArt hittade du den på Blocket någonstans ? Jag hittade 11 annonser om chihuahua, varav 2 handlade om kläder till dom...letade i hela Sverige och alla jag fick fram var reggade....

Jag fattar inte heller hur folk är "funtade" som betalar så mycket!! :crazy:

Såg själv för ett tag sen annonser på blocket där det då var blandraser med "vavvor" i som dom begärde över 10 000 för!! :eek:
Där kan man ju lugnt säga att dom tjänar kosing på sina blandisar :smirk:

Jag menar, vill man ha en vavva så köper man FÖR I H-LVETE en renrasig och reggad för samma summa i stället för nå dylikt!!
Jag skulle då hellre stå i kö och köpa nå riktigt för den slanten.
Skulle jag däremot bara vara ute efter en pytteliten hund så finns det ju mycket billigare blandisar...

Kan man tänka att det är Paris Hilton (Hon i tv-serien "Simple life") som har skapat trenden med vavvor....?

Den verkar ha blivit borttagen nu. Det var iaf nånstans i Stockholmsområdet.
Kan se om jag kan komma ihåg någorlunda av vad det stog i den.
mitt minne e ju inte det bästa :crazy:

Men iaf så va d långhåriga, rödbruna valpar chihuahua valpar, båda föräldrarna fanns i hemmet, men bara den ena hade stamtavla.

pris för hanar: 18 000:-
tikar: 20 000:-

Sen stog det nåt om att det inte gjorde nåt att valparna inte var reggade och va det nu va... :crazy:

Ja jag skulle oxå hellre stå i kö för att få en reggad valp.. men det finns ju folk till allt....

mjo.. d kan jag med tänka mej.. bara hoppas den går över snart.

Jag såg en annons häromdan; blandning Yorkshire/dv.pincher/nakenhund = 7000:-
de hade även Vavva/dv.pincher=5000:-

Sjutusen för en trevägskorsning??? IDIOTER som bara utnyttjar sina stackars hundar för att tjäna pengar :mad:

Liknande trådar

V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 961
Senast: valpköpare
·
Övr. Hund Jag har panik. Jag har en vuxen hund sen tidigare och ville ha en till hund som fyllde behov som min vuxna hund inte gör. Ville ha en...
Svar
16
· Visningar
6 581
Senast: iNHALE
·
Övr. Hund Jag har en 8-årig hanhund av liten sällskapsras som levt med mig sen han var valp. Jag vill inte gå in på detaljer, men kort sagt så har...
2 3
Svar
57
· Visningar
8 839
Senast: Fetaost
·
Hundavel & Ras Har börjat skanna nätet lite mest på skoj då vi ev funderar på valp till sommaren (eller nästa år, vem vet). Jag har konstaterat att de...
2
Svar
26
· Visningar
2 634
Senast: lillamy73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar