Alternativet - inte helt ovanligt - är att besiktningsmannen faktiskt missat felet. Vilket framkommer vid en andra besiktning med ny besiktningsman.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Alternativet - inte helt ovanligt - är att besiktningsmannen faktiskt missat felet. Vilket framkommer vid en andra besiktning med ny besiktningsman.
@ninsan Hur lång tid tog det för er att få ut besiktningsmannen för genomgång på plats?
Vad gäller egentligen? Om vi inte beställer egen besiktning, vad kan hända? Just nu snurrar det i huvudet och jag blir inte riktigt klok på något.
Till slut är det ingen som "vinner" utan man har fått "accept" av säljaren. Om man vunnit är ointressant och visar sig kanske inte förrän om flera år
Rolle
Islandsfullblod på Lösdrift
Jag tycker gott man kan kalla det "vunnit." Det är ett race om vem som vill och kan betala mest för ett hus och när alla andra stannar har den som är kvar vunnit, lite som arga leken. Däremot är det inte säkert att 1, säljaren väljer att sälja till den som la det högsta budet, eller 2; att köparen gjort en bra affär.
Apropå mäklare som inte vill att köparen ska göra en egen besiktning, som köparen för övrigt betalar själv, varför vill de inte det
@Rolle & @Gabbi Enligt mäklaren var det inte vanligt att köpare gjorde en egen besiktning och han tyckte det var sent påkommet att vi skulle göra en besiktning nu. (När skulle vi hunnit göra den innan liksom? Visningen var för ett par dagar sen, budgivningen startade dagen efter och dagen efter det avslutades den, alltså idag.)
Mäklaren sa att ägaren är äldre och ville att köpet skulle gå igenom "snabbt" pga sjukdom. Typ.
Snacka skit känner jag. Strunta i vad de säger, och klart det inte är sent påkommet. Det är ju i det här läget man alltid gör det. Man går ju inte omkring och slänger ut 10.000 kr på besiktningar på hus man inte vunnit budgivningen på.