Det där är ju inte ovanligt. Människor får för sig så konstiga saker och tror att de kan bättre än läkare och föräldrar som ser resultaten av deras dumheter. Mitt ena barn blev laktosintolerant redan som väldigt liten på den tiden då man fick hämta specialmjölken på recept på apoteket. Ändå, trots att hen hade varit nära att stryka med för att allt bara rann rakt igenom, magsmärtorna var helt vidriga och hen tappade en tredjedel av sin vikt, inte orkade leka och var helt blå om läpparna innan läkaren kom på vad felet var så kunde personalen på förskolan få för sig att hen bara inte gillade mjölk och komma och säga att hen minsann hade druckit mjölk idag och att hen tyckte det var jättegott. Det var inte alla gånger jag höll minen kan jag säga. Det helvetet de gav mitt barn var verkligen inte okej och det fick de veta.Sant.
Jag vet ju i alla fall 2 personer som går på olika dieter och blir rejält sjuka om man går ifrån dem så att säga och i ett av fallen har en kock i skolverksamhet slarvat med detta trots instruktioner från vården. Det tog lång tid innan föräldrarna fick veta att personalen inte lyssnat på instruktionerna och att det antagligen var därför barnet fått mer problem med sin hälsa än nödvändigt. Att föräldrarna lyckades hålla tonen där och inte vända upp och ner på hela stället är för mig ett under.