Elina8
Trådstartare
Jag har funderat på en sak som jag gör ibland när jag rider skolor, jag vet inte om det är bra eller dåligt att göra så. Vi gjorde aldrig så på ridskolan, utan jag gjorde det mest av en slump när det blev lite missuppfattning mellan mig och hästen och sen har jag gjort så emellanåt för att det är en rolig variering på hur vi vanligtvis gör.
Men, snälla proffs, hjälp mig reda ut, är detta bra eller ska jag sluta med det?
Jag rider alltså i öppna säg åt vänster, så att frambenen går lite åt vänster om bakbenen. Sen så böjer jag bara om från ) till ( så han går kvar med benen i samma position, men i sluta.
Hur funkar detta? Är det bra för något eller är det dåligt att rida så, i så fall varför?
/Elina
Men, snälla proffs, hjälp mig reda ut, är detta bra eller ska jag sluta med det?
Jag rider alltså i öppna säg åt vänster, så att frambenen går lite åt vänster om bakbenen. Sen så böjer jag bara om från ) till ( så han går kvar med benen i samma position, men i sluta.
Hur funkar detta? Är det bra för något eller är det dåligt att rida så, i så fall varför?
/Elina