Överens med domaren?

M

minschamamman

Har du varit med om detta?

Du rider ditt program, tycker det känns jättebra, känner dig riktigt nöjd och väntar med positiv förväntan på protokollet.... :love:

... Och du undrar om du verkligen fått rätt papper, är det rätt ekipage domaren har sett, var det verkligen så dåligt... :confused:

Red en LC:1 på lokal nivå idag - obs! LC:1 är lägsta möjliga nivå att tävla på! Inte en enda positiv kommentar! :cry:

Och jag som tyckte det gick så bra...

Sv: Överens med domaren?

antingen var det väl kass lr så var dommaren på dåligt humör..det finns ju stränager dommare än andra...låt dig inte hindras av det,fortsätt käpa så går det bättre!

Visst är det tråkigt med dåliga poäng, men jag rider alltid för mig egen skull. Är känslan bra så kan poängen kvitta.

Nirak

Har du ingen som kan filma? Då kan du själv se om det var så dåligt som domaren tyckte ;)
Annars håller jag med om att det är tråkigt att inte få en enda positiv kommentar i en LC:1, eller iaf något peppande till nästa gång. I så låga klasser ska det ju bara vara kul och lätt :)

Strunta i vad domaren skriver, (om det inte är positivt ;) )
Vissa domare tycker olika om olika sorters hästar, ryttare osv. och brukar då dömma därefter.

Som de andra skrivit: Njut av att du fått en bra ritt, det är det som räknas!
Har själv fått några mindre roliga bedömningar när det känts bra och det ÄR inte kul, men man får plocka bort det ur huvudet och tänka på hur bra ritten kändes.

Allting är så relativt , även om du tyckte det kändes bra så kanske ni ändå inte har nått till den nivån där domarna tycker det är bra det är ju liksom 2 olika saker.

Haha ja, men det är för att jag är dålig på att rida bra vägar. Det blir inte bra poäng då, även om hästen känns fin!

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 516
Senast: Mia_R
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 690
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 659
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
13 582
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar