Overall = Islandsmänniska?

skári_lukas

Trådstartare
Haha jag rider i overall =) jätte skönt och varmt, men nu de senaste dagarna är det 3 personer som sagt jaha är du islandsmänniska du, det är bara ni som använder overall!
Visst jag har islandshästar :angel:
Men är det så att alla med overall är islandsmänniskor??
Nån som har overall??

Sv: Overall = Islandsmänniska?

Häromkring använder travarfolket overall :p

Jag hade en när jag bodde hemma med hästarna, då kunde man nattmata hästarna i pyjamas+overall ju... :angel:

Tänkte just svara detsamma, eller travfolket.

Jag själv fördrar tvådelat. Så jag kan ta av jackan vid varma aktiviteter, såsom mockning.

Är westernryttare med overall när vädret säger att det är läge för det:cool:

;) Haha inga isismänniskor alltså :banana: Men visst finns den fördomen lite överallt och itne bara i uppsala?? :)

Nog är overall populärt bland islandshästmänniskor! I alla fall såhär norrut. Jag rider med overall för att det är varmt och praktiskt. Lätt att dra på sig!

Nej precis, de är helt perfekta att ha när det är kallt, men varifrån kommer det att det mestadels är islandsmänniskor som har det??? :) :) ganska intressant:)

Hihi, måste erkänna att jag helt klart har den fördomen!
Känner mig helt klart som en islandshästryttare när jag rider i overallen! :p
Dock rider jag western, och på en tinker!

Men ni islandshästmänniskor är helt klart smarta, overallen (en hyffsad från Hööks) är det bästa jag någonsin ridit i en vinter, så tack för att ni bana vägen för oss andra! :love:
Har dessutom köpt ett par "islandsridbyxor" helskodda med raka ben, sjukt bekväma! Varför marknadsförs inte sånt mer för oss icke-islandshästryttare?! :eek:

Jag använder overall (är islandsryttare).
Häromkring är det bara islandsfolk som använder det.

Precis, travarfolk och islänningsfolk!
Har en underbar overål från Island, den bästa investeringen nånsin!

Funderar på att köpa en när vintern kom nu. Men vilken?:o Har kollat på MHs, Topreiters och Sifs. Vilka har ni? Är den varm? Bekväm och hyffsat smidig?

Jag har en jättesnygg overall från Top Reiter som min mamma köpte till mig på VM i Norrköping för snart två år sedan. Den är jätteskön och varm!
Jag har sett stor häst-människor ha overall också när de rider så det förvånar mig nog inte om de flesta har det.

Jag har också SIF:s overall. Det bästa köp jag gjort. Väldigt praktiskt när man ska morgonfodra, bara att hoppa i med pyjamas under :) .
Alla som har islandshäst här där jag bor har overall. De som har andra hästar klagar att de fryser. Fattar inte varför de inte tar efter oss. Det verkar som om vi med islandshästar tycker det praktiska och enkla går före det snyggaste :angel: . Men de åsikterna får stå för mig :smirk: .

Finns inget som slår en overall när det är minusgrader.

Jo, när man blir pinknödig och är tjej... :crazy:

//Lambi, som älskar sin overall men ibland önskar att hon hade en förlängd pinkeriattiralj

Det är ju oerhört varmt och skönt med overall, har nog inte sett så många andra ryttare ha overall, men det är sannerligen en bra uppfinning :love: trots att man får en päronrumpa ;) ;)

Min är en grön och svart helskodd från Icestart/MR búðin.

Helt underbart varm, funkade bra på Island vid -25 grader, det enda jag hade under var Craft underställ och en tunn fleece. Kan rekommenderas! Dock var den ganska dyr.

Liknande trådar

Hundhälsa Det verkar ju numera generellt finnas en övertro på att blandraser är friskare än renras hos gemen man och nu pekar en studie på att så...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
8 687
Senast: YlvaG
·
Hästmänniskan Vad använder ni för hörlurar när ni rider? Spanat länge nu på en lösning. Vill komma från att fippla med mobilen om det ringer, sen så...
Svar
5
· Visningar
416
Senast: Cattis_E
·
R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
979
Senast: ako
·
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 140

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Söker hane för avel - Bichon
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat