Overall = Islandsmänniska?

Sv: Overall = Islandsmänniska?

Jag tror det har med snygghets faktorn att göra. I vissa stall är det stilen som gäller före värme och bekvämlighet. Rider man ett ordentligt pass i ridhus kan jag tro att många tycker att det blir för stort/varmt och svårare att rå om hästen i overall.

Kan det ha med tillgången på ridhus att göra?

Utomhus på skrittpromenad i 16 minus tycker jag att overall eller hängslebyxor/stor varm jacka är oslagbart. Det finns väl ingen som ger sig ut i vintervädret i ridbyxor och snygg jacka? I så fall gör dom inte om det. Ha ha

Själv alternerar jag beroende på vad jag ska göra för dagen. Har isis nu men ridit ponny,halv och fullblod genom åren med och utan overall. Utan overall inne och med overall ute.

Jag har Islandshäst, ja, men rider oftast utan overall. Tar på mejj den när det är under -15 grader.. :)
Men min kompis som är dressyr ryttare använder också overall, och många andra som jag känner. De är super varma och sköna ;D

Trafolk och islandshästfolk använder de..

Innan när ajg höll på med hbl i 20 år så såg jag inte en endaste ryttare i overall och viste själv inte att det fanns.

Men när jag såg att det kom in en overall på H**ks så bara skrek jag DEEEEN ska jag haaaa.

Men när jag kom in påislandshästar så såg jag ju att alla hade denna overall och varför inte vara likadan och jag ångrar sååååååå mkt att jag inte under mina hbl år inte köpt overall.

För den är ju bäst!

Jag använder overall och jag är varken Islandshäst människa eller trav-folk. Jag bara rider..Det är ju varmt och skönt med overall:)

Jag har islandshäst, har ridit islandshäst i 10 år. Skaffade min första overall nu i vinter och det är jag MYCKET glad över! Det är den bästa investeringen på länge :love:

Köpte min på Hööks, den är jättebra, varm och bekväm, inga problem att rida i även fast man ska köra ett mer intensivt träningspass.

Hej. Jag e just nu på Island och jobbar. Rider hästar och använder overall =P och ser ganska många fler som har det. =)

Haha, kul tråd! Det är kanske mest islandshästmänniska som bär overall? Jag har både overall och islandshäst och ja, jag rider med overallen även om den gör att man blir lite klumpig (svårare att komma upp).
Har en SIF-overall som jag bara älskar :love: och som jag haft i säkert 15 år! Snacka om kvalitet! Men jag kommer att gråta floder när den dör :cry: för jag tror inte att de finns att köpa längre.

Det är nog så, och himmel vad glad jag är att jag blev islandshästmänniska i somras - ÄLSKAR min overall, den är det näst bästa jag köpt tror jag - Geysir frá Akureyri är ju det bästa:love:

Det kommer bild på honom direkt när min dator slutat bråka om vem som bestämmer....

Vinter2009001.jpg

schelinskan på hästryggen. Klädsel overall. Temperatur ute: minus 31 grader. Temperatur närmast kroppen: 40 grader. Hästras: shire.

Den som inte använder overall får skylla sig själv!!!

Annan bukefalist som håller hästarna. Klädsel overall. Hästras: kallblodstravare och shire.

Vinter2009004.jpg

Får inte använda min overall i varken stall eller på ryggen när jag rider i skolan för att min lärare tycker det är fult. Yiha...

Jag köpte en overall för några veckor sedan, verkligen det bästa jag köpt , såå underbart varm och skön!
Jag håller med om att det mest är islandshästmänniskor som använder overall,smart tycker jag :p
en vinterbild på mig o Svala i overall :laugh:

Vi har åtminstone en tjej i stallet som har overall. Hon har då tydligen en "Nordsvensk Islandshäst"... ;)

Jag rider i overall ibland och jag är inte islandsryttare. Känner många ryttare av alla olika hästtyper som gärna sätter på sig overall när det är kallt.

*kl*

jag tror inte de har så mycket med själva rasen/sporten i sig utan folk som tränar mer i skog och mark (eller på blåsiga travbannan) där man helt enkelt måste pälsa på sig så gott det går. Själv är jag en islandshästmänniska men äger bara termoridbyxor än så länge :D

Rider i skog/ängar/långritter osv = overall eller termoridbyxor
Rider 7 dagar/veckan i vindstilla ridhus = ingen overall eller termoridbyxor (oftast)

Jag är en islandshästmänniska som rider med overall vintertid och de flesta jag känner har också det. Tror dock att det beror på att många fler islandsryttare än s.k vanliga ryttare rider ute året om oavsett väder och vet därför hur man klär sig när det är -30 minus ute. Många med vanliga hästar har för det första inte hästar som klarar av att ridas ute i den kylan och många har tillgång till ridhus. Därför räcker det med en vinterjacka, ridbyxor o långkalsonger för deras del...

Liknande trådar

Hundhälsa Det verkar ju numera generellt finnas en övertro på att blandraser är friskare än renras hos gemen man och nu pekar en studie på att så...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
8 687
Senast: YlvaG
·
Hästmänniskan Vad använder ni för hörlurar när ni rider? Spanat länge nu på en lösning. Vill komma från att fippla med mobilen om det ringer, sen så...
Svar
5
· Visningar
416
Senast: Cattis_E
·
R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
979
Senast: ako
·
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 140

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat