Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
De är så häftiga! Jag har faktiskt träffat ett par stycken här i UK och de har varit otroligt glada och yviga jyckar, men så var båda två unghundar också. Jag har förstått att de kan vara rätt skarpa hemma på gården.Var på en gård i Ungern och umgicks med en komondor. Riktigt häftig hundras som jag inte träffat på någon annan stans.
Hittade inte min bild på den, så tar en från nätet.
Visa bifogad fil 111175
Ja, de är ju herdehundar så jag skulle vara försiktig.De är så häftiga! Jag har faktiskt träffat ett par stycken här i UK och de har varit otroligt glada och yviga jyckar, men så var båda två unghundar också. Jag har förstått att de kan vara rätt skarpa hema på gården.
Den jag hängde med var också en unghund, antagligen därför den kändes så lättsam och trevlig. Men stor och gänglig!De är så häftiga! Jag har faktiskt träffat ett par stycken här i UK och de har varit otroligt glada och yviga jyckar, men så var båda två unghundar också. Jag har förstått att de kan vara rätt skarpa hema på gården.
Har även sedan unga år varit förälskad i New Guinea Singing Dog, som ju inte är en tamhund utan närmare släkt med dingon. Tycker de är så otroligt vackra!
Visa bifogad fil 111172
Vad säger du?! Det har jag inte lagt märke till!Påminner om en Sheba
De är inte så ovanliga i Sverige men har bara träffat långhåriga här.Åh, och vi har en Russkiy Toy Terrier (flykting från Ukraina) som bor med oss på hotellet. Jag vet inte hur ovanlig rasen är men det här är den första jag någonsin träffat... och den minsta hund jag sett! Man tror liksom inte att han är på riktigt. Jättefin och pigg och glad och skitsöt, men kan aldrig väga mycket mer än ett knappt kilo.
Visa bifogad fil 111178
Hurdana är de? Den här jag träffat är himla käck och jättefin, går alltid lös och verkar både lyhörd och kul. Den här är korthårig, jag trodde först att det var en Prazsky Krysarik.De är inte så ovanliga i Sverige men har bara träffat långhåriga här.
Visa bifogad fil 111180
Skälliga, rädda och bitska Som en anorektisk chihuahua på speed typ!Hurdana är de? Den här jag träffat är himla käck och jättefin, går alltid lös och verkar både lyhörd och kul.
Vilken målande beskrivning! Jag kan se det framför mig.Skälliga, rädda och bitska Som en anorektisk chihuahua på speed typ!
Men så trist att höra! Tur att det finns En som är trevlig och glad i alla fall.Skälliga, rädda och bitska Som en anorektisk chihuahua på speed typ!
Tror tyvärr inte att aveln är så himla bra här, känns inte som att man lägger så mycket vikt på mentaliteten och rasen lockar inte direkt de mest erfarna heller.Men så trist att höra! Tur att det finns En som är trevlig och glad i alla fall.
Tråkigt. Fysiskt ser det ju ut att vara en väldigt fragil hund, ingenting jag skulle vilja ta med mig på en fjällvandring eller så... men just den här är jag som sagt väldigt förtjust i. Han är alltid så glad att se all hotellpersonal och alla gäster och viftar med den minsta propellersvansen i hela världen!Tror tyvärr inte att aveln är så himla bra här, känns inte som att man lägger så mycket vikt på mentaliteten och rasen lockar inte direkt de mest erfarna heller.
Ser ut ungefär som jag tycker att en bulle bör se ut.Gull terr tycker jag är snygga! Som en blandning mellan bullterrier och dogo argentino
Visa bifogad fil 111183