Otyget med utbrutna trådar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är det alltså brist på trådar som startats?
Jag har snarare fått uppfattningen att det är tvärtom?
Har flera gånger sett folk som svarar folk att "något liknande har avhandlats redan i en tråd för flera år sen. "
Jag har själv fått såna svar.
Efter det så trodde jag att jag skulle vara försiktig med att starta trådar och att man verkligen inte fick starta en tråd om det inte är något helt olika allt annat som har diskuterats.
Så jag har skrivit saker i andra trådar då jag inte trodde att det var okej för mig att starta trådar...

Men just evighetstrådar är väl främst Allmänna tråden? Som är gjord för småprat som går i alla möjliga riktningar ibland kanske ämnen gjorda för utbrytning men oftast inte. Vad jag inte riktigt förstår är varför man ska anpassa sig till vad som verkar vara en minoritet - om man räknar den tysta majoriteten av användare (som antagligen inte ens vet att den här diskussionen pågår i ett subforum) som nöjda med situationen idag.
Fast det är fortfarande över 2000 inlägg i det trådar som brutits ut. I många fall är dess inlägg genomtänkta diskussioninlägg som faktiskt sprider kunskap och förståelse mellan människor. Hur kan du kalla dessa 2000 inlägg för en minoritet? Hur kan du ta på dig ansvaret att tala för alla de som inte hittat denna diskussion? Varför är det ett hot mot "vad gör vi nu-tråden" att uppkpmna diskussioner bryts ut så fler kan se dem? Varför antyder du att de som inte är här ser det som ett hot mot forumet?

DÄRFÖR ATT DET HÄR ÄR ETT FORUM DÄR INTRESSANTA SAKER BRUKAR AVHANDLAS OCH DET BEHÖVER MAN INTE VARA ETT GENI FÖR ATT LISTA UT, OM INTE ANNAT SER MAN ATT DISKUSSIONER NÄMNS I FÖRBIGÅENDE OCH KOPPLAR ATT DE SKETT MEN FÖRMODLIGEN DÄR MAN INTE HANN SE DEM.

Färdigskriket nu?
Jag vet inte fråga @Luff som började?
Men det är så intressant att flera skriver att dom inte orkar läsa evighetstrådar men ändå VET att det är fullt av intressanta ämnen som diskuteras där.
Och när dom som skriver i dessa trådar frågar om det så kan ingen svara.

• Gilla
Reactions: MM
Evighetstrådar kan vara så många saker;
En vegetarisk mattråd är ju en tråd där jag när som helst kan hoppa in och fråga om något om ämnet.
En chattråd har inte den funktionen.
När man delar med sig av tävlingsresultat i en hundtävlingsresultattråd. Inga konstigheter.

Men om tävlingstråden blir en tips för träning/tävlingstråd så bör den ju delas upp till exempel. För då försvinner diskussionsämnen. Är det så svårt att förstå?

Jag tycker det blir väldigt snett när så många i den här diskussionen tydligen ser evighetstrådarna som skyddad verkstad. Där somliga anser att man ska/kunna avhandla saker som får stå oemotsagda och bara ska glida förbi till skillnad från att diskuteras (detta är ett diskussionsforum). Det är för mig ett Dagboksinlägg, där man själv kan redigera i kommentarerna.

Väljer man att lägga text på ett offentligt forum kan man inte längre bestämma över det man lagt ut, om man inte lägger det i Dagbok och raderar inlägget när man så känner för.

När blev evighetstrådarna skyddad verkstad och varför? Och just detta fenomen gör ju att flera känner sig ovälkomna i dessa trådar som verkar vara klubben för inbördes beundran.
Det här kanske är en del av problemet, en del medlemmar skriver inte på forumet för att diskutera och stå för sina ståndpunkter utan för att upprätt hålla en slags social kontakt. Jag ser ingen som hävdar att det är en skyddad verkstad i evighetstrådarna. Däremot är det många som upplever att de inte har något bra diskussionsämne men gärna vill småprata lite.
Jag skulle visserligen idag kunnat gjort ett dagboks inlägg med mitt inlägg om dagen och kvällens mat men så mycket till diskussion är det inte.

Att inte känna sig välkommen är helt klart ett problem, jag undviker numera några medlemmars trådar eftersom jag upplever att det jag skriver alltid är fel, tror jag att medlemmarna faktiskt anser det? Nej utan jag tror att det snarare handlar om komunikations fel.
I evighetstrådarna så kan jag förstå att det känns som om alla känner alla men samtidigt kommer det och går folk i omgångar beroende på livet och tid.

Skulle en lösning vara att evighetstrådarna las i dagboken? Jag är mycket tveksam till det men det är ett alternativ. Jag upplever att det har blivit mer nystartade trådar på forumet sen förra gången diskussionen var uppe.

Stackars skitpratarna?

Oj, glömde att jag skulle ha lagt in en stor disclaimer om OBS IRONI eftersom det här är internet. Jag har redan nämnt tidigare i tråden hur vissa användare raljerat över andra i chatt-trådar och hur vidrigt beteende det var, så jag tänker inte upprepa hela den historien.

Jag konstaterar att det är två vitt skilda uppfattningar och hela tråden blivit vi mot dem nu fast vi alla inte har vitt skilda åsikter egentligen. Ni som börjat skrika på varann kan ju ta er en funderare på meningen med att skrika, vad hjälper det till med?

Men Jesus Amalia. Läs trådstarten. TS har jätteproblem. MED ATT DET BRUTITS UT ur en annan diskussion.

¨Du anser att det är OK att förminska TS upplevelse så alltså? Även om jag inte delar TS uppfattning tycker jag ovanstående är VÄL grovt.
Just det blev ju ett stort problem efter som hon blev så fult påhoppad! Men senaste 16 sidorna har ju handlat om utbrytningar i stort.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hur ska jag orka med allt som har med sonen att göra, å hans jävla diagnos?! Jag känner mig som en zombie som bara går runt här hemma...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
8 709
Senast: scrubs
·
Hästvård Kele strikes again :crazy: Alla hästarna sov ute inatt eftersom bara Vision ville in, och när han insåg han skulle bli ensam inne...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
9 904
Senast: Kassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar