Otrohet i början av relationen

Thunder_rose

Trådstartare
Jag har precis fått reda på att min man ( vi är gifta) har skrivit med andra tjejer i början av våran relation.
När vi träffades så blev det väldigt intensivt och känslorna svallade för oss båda ( trodde jag:cautious:). Vi förlovade oss snabbt och allt var frid och fröjd.

Nu kom det alltså upp att han skrivit med ett flertal tjejer och bett om bilder osv, pratat på skype och kik. Vet inte hur länge det höll på men jag kan se iaf en månad in på våran relation...då var vi förlovade och jag skulle flytta ner till honom

Detta är ca 1,5-2 år sen och det känns så himla konstigt att veta att han höll på så.
Jag konfronterade även honom för ett år sen när jag såg att han skrev med en tjej. Enligt honom var det oskyldigt och han svarade bara för att vara artig. Nu såg jag att han strax innan vi träffades hade skrivit att han älskade henne osv:banghead:

Vad ska jag ta mig till? I övrigt har vi en jätte fin relation och jag älskar honom:cry:
Är jag löjligt som reagerar såhär? Det kanske inte är så farligt när det var såpass länge sen?

Som jag ser det så har varje relation tre liv, jag har ett, han ett...o så har vi ett ihop. Jag är av åsikten att bara för att jag är ihop med min sambo betyder det inte att vi är klistrade tillsammans. Han har ett liv, liksom jag. O måste få ha så. Min sambo har full rätt att umgås med vem han vill o göra vad han vill, liksom har jag. Den friheten måste man ge varandra o lita på att den finns där. Att bli trängd i ett förhållande är enligt mig att göra förhållandet destruktivt.

Jag är också av åsikten att älska någon..det kan man göra med många. Min sambo eller jag är inte låsta vid att bara ha EN människa vi får älska..utan fler. Min sambo har valt MIG o personligen har jag svårt att tro att jag ens skulle bry mig om jag fick veta nu att han chattat/umgåtts med någon utöver de jag redan vet om under våran start tillsammans (som förövrigt också var snabb).

Men det är hur jag ser på det hela. Så utifrån det så ser jag det som att du inte ens ska bry dig. :)

Fast nu har vi inte lika värderingar.

För mig är det otrohet att gå bakom ryggen och prata med tjejer på ett väldigt opassande sett, även när vi valt att förlova oss.

Fast nu har vi inte lika värderingar.

För mig är det otrohet att gå bakom ryggen och prata med tjejer på ett väldigt opassande sett, även när vi valt att förlova oss.

Så vad kan ni göra åt det nu? Hänt är hänt? Gjort är gjort, han har ju uppenbarligen valt att förlova sig med dig och inte med någon annan. Antingen gillar du läget eller så avslutar du.

HUr har du fått reda på att detta har hänt?

Allt det där beror ju på vad man har kommit överens om. De flesta förutsätter att man ska vara exklusiv och monogam, och det stämmer oftast. Eftersom din man verkar ha dolt det och verkar bortförklara så vet han säkert att du inte är ok med vad han gjort.
Frågan är om du behöver reagera så starkt nu när det ändå gått några år. Har ni det bra annars?

Själv anser jag att man inte kan äga en annan människa och att man inte kan vara precis allt för sin partner. Det är väldigt viktigt att komma överens om vad som är ok och vad som inte är det.

Allt det där beror ju på vad man har kommit överens om. De flesta förutsätter att man ska vara exklusiv och monogam, och det stämmer oftast. Eftersom din man verkar ha dolt det och verkar bortförklara så vet han säkert att du inte är ok med vad han gjort.
Frågan är om du behöver reagera så starkt nu när det ändå gått några år. Har ni det bra annars?

Själv anser jag att man inte kan äga en annan människa och att man inte kan vara precis allt för sin partner. Det är väldigt viktigt att komma överens om vad som är ok och vad som inte är det.

Vi kom överens tidigt vad vi ansåg var ok eller inte. Han har erkänt att han har dolt samt ljugit för mig om vad han har gjort under början av våran relation( efter mkt om och men), samt om tjejen han hade kontakt med fram tills strax efter bröllopet.

Vi har det bra annars. Han går i terapi för sin barndom och har mkt problem med självkänsla osv.. Vilket har stärkt våran relation.

Vet inte varför jag blir så ledsen. Tror det är för att det tog så lång tid innan han erkände och lät mig tro att jag var knäpp. Att han inte rakt och ärlig kunde lägga korten på bordet..istället råkade jag se det på datorn.
Han var extremt svartsjuk i början och kunde få för sig det ena och det andra, men efter att ha kämpat oss igenom det kan vi nu göra saker på håll utan att han blir orolig. Så nej, jag är varken kontrollerande eller direkt svartsjuk. Förutom att jag blev ledsen över det som hände nu då.

Jag tycker det är riktigt tråkigt gjort. Jag släppte allt för honom och han bedyrade vilken gentleman han var, att han bara hade ögon för mig, att han aldrig skulle göra något dumt.
Någonstans blir det som en dubbellögn för mig och det stör mig.

Jag förstår att du är ledsen. Och jag förstår att det är jävligt tufft att han ljugit under så lång tid. Jag tycker att det är det värsta i den här situationen, att han inte har kunnat vara ärlig mot dig. Det hade gjort mig väldigt misstänksam ett tag framöver. För mig är tillit A och O, man kan absolut klanta till det och såra någon men då måste man vara ärlig och rakryggad.

Men hur som helst. Det finns så många sätt att se på sånt här och den enda åsikten som räknas är din. Så försök att hålla huvudet kallt (svårt!) och känn efter hur du känner. Och låt honom inte använda ursäkter, ja, skit kan hända av alla möjliga orsaker men att ljuga är liksom aldrig ok.

Jag tänker att det är såpass länge sen så det är liksom inget som måste fixas idag. Däremot hade jag nog förklarat att eftersom han har ljugit mig rakt upp i ansiktet förr så kanske jag inte litar på honom till 100%. Men när det är så länge sen så vet man ju inte vad som drev honom till det då. Kanske vågade han inte tro på er och ville ha en backup-plan eller nåt.

Hursomhelst. Jag hade inte krävt något av honom idag, men hade nog kanske haft det i bakhuvudet lite.

Träffades ni på nätet?
Jag har en stor fördom om att många framför allt killar, testar med så många tjejer som möjligt och den som är mottaglig för beteendet är den som det blir liksom. Oavsett om han är så himla intresserad av henne som person eller inte. Han vill bara ha någon och det får blir den det blir.

Och lite så känns det i ditt fall att det var i alla fall i början. Du var mottaglig för det där snabba och han var van att testa med alla så han fortsatte det beteendet.

Jag släppte allt för honom och han bedyrade vilken gentleman han var, att han bara hade ögon för mig, att han aldrig skulle göra något dumt.
Det här låter ju dock inte bra. Dels att du "släppte allt" för honom så snabbt och dels att han bedyrade vilken gentleman han var. Min erfarenhet är att de som är "gentlemän" bara är det. De behöver liksom inte övertala någon att de är det.

@Thunder_rose: Nyckelfrågan för mig skulle vara om han efter de lögnerna visat att man kan lita på honom? Om inte skulle jag ha jäkligt svårt att stanna (det kvittar vad lögnerna handlade om).

Förhållanden kan se så olika ut. Jag har tex inga problem med ett öppet förhållande men jag vet att min partner inte vill ha det. Eftersom jag verkligen vill vara med min partner så rättar jag mig efter det (ingen uppoffring från min sida). Det man måste vara överens om är hur förhållandet ska se ut och sedan hålla sig till det.

Instämmer med @micaelathegreat också, de som behöver tala om att de är gentlemän är sällan det :meh:

Vet inte varför jag blir så ledsen. Tror det är för att det tog så lång tid innan han erkände och lät mig tro att jag var knäpp. Att han inte rakt och ärlig kunde lägga korten på bordet..istället råkade jag se det på datorn.
Han var extremt svartsjuk i början och kunde få för sig det ena och det andra, men efter att ha kämpat oss igenom det kan vi nu göra saker på håll utan att han blir orolig. [...] Jag släppte allt för honom
Er relationer verkar vara väldigt centrerad kring honom. :( Förståeligt att du känner dig ledsen när du har lagt så mycket ansträngning och fokus på honom och hans känslor och sen får reda på att du och dina känslor är vatten värt.

Träffades ni på nätet?
Jag har en stor fördom om att många framför allt killar, testar med så många tjejer som möjligt och den som är mottaglig för beteendet är den som det blir liksom. Oavsett om han är så himla intresserad av henne som person eller inte. Han vill bara ha någon och det får blir den det blir.

Och lite så känns det i ditt fall att det var i alla fall i början. Du var mottaglig för det där snabba och han var van att testa med alla så han fortsatte det beteendet.

Vi gjorde ju det!
Känner nu i efterhand att jag var fruktansvärt naiv:banghead: Men jag var lite ledsen efter att mitt ex och jag hade gjort slut ( han hade samma beteende fast värre! Han snackade hejvilt med tjejer direkt jag gick hemifrån). Så jag blev ivägsvept av mannen med dom fina orden, dom stora gesterna osv. Så himla korkat men samtidigt går det inte att förneka att det vi har är äkta och på något sätt blev det en fullträff. Men dom här lögnerna förstör väldigt mkt tyvärr.
Jag har stått ut med mkt från hans sida men mitt tålamod börjar sina...

Er relationer verkar vara väldigt centrerad kring honom. :( Förståeligt att du känner dig ledsen när du har lagt så mycket ansträngning och fokus på honom och hans känslor och sen får reda på att du och dina känslor är vatten värt.

Så är det verkligen. Jag har gjort allt för honom och hjälpt honom med sina problem. Det blir så fel när han inte bara kunde säga som det var från början. Då hade jag inte haft några problem med det. Alla gör fel någongång, huvudsaken är hur man försöker rätta till det.

@Thunder_rose: Nyckelfrågan för mig skulle vara om han efter de lögnerna visat att man kan lita på honom? Om inte skulle jag ha jäkligt svårt att stanna (det kvittar vad lögnerna handlade om).

Förhållanden kan se så olika ut. Jag har tex inga problem med ett öppet förhållande men jag vet att min partner inte vill ha det. Eftersom jag verkligen vill vara med min partner så rättar jag mig efter det (ingen uppoffring från min sida). Det man måste vara överens om är hur förhållandet ska se ut och sedan hålla sig till det.

Instämmer med @micaelathegreat också, de som behöver tala om att de är gentlemän är sällan det :meh:

Jag är lite delad. Jag kan lita på honom men samtidigt har han visat att han kan ljuga mig rakt upp i ansiktet bara för att slippa " ta itu med det" och bli sams.
Så nja, han har visat en förändring genom att ta tag i sina problem och jobba med sig själv, men samtidigt verkar det vara svårt för honom att säga sanningen när det kommer till såna här saker. Och där litar jag absolut inte på honom.

Jag konfronterade även honom för ett år sen när jag såg att han skrev med en tjej. Enligt honom var det oskyldigt och han svarade bara för att vara artig. Nu såg jag att han strax innan vi träffades hade skrivit att han älskade henne osv:banghead:

Han har erkänt att han har dolt samt ljugit för mig om vad han har gjort under början av våran relation( efter mkt om och men), samt om tjejen han hade kontakt med fram tills strax efter bröllopet.

Vi har det bra annars. Han går i terapi för sin barndom och har mkt problem med självkänsla osv.. Vilket har stärkt våran relation.

Han var extremt svartsjuk i början och kunde få för sig det ena och det andra, men efter att ha kämpat oss igenom det kan vi nu göra saker på håll utan att han blir orolig.

Jag tycker det är riktigt tråkigt gjort. Jag släppte allt för honom och han bedyrade vilken gentleman han var,

Men dom här lögnerna förstör väldigt mkt tyvärr.
Jag har stått ut med mkt från hans sida men mitt tålamod börjar sina...

Jag har gjort allt för honom och hjälpt honom med sina problem.

Jag är lite delad. Jag kan lita på honom men samtidigt har han visat att han kan ljuga mig rakt upp i ansiktet bara för att slippa " ta itu med det" och bli sams.

..Och där litar jag absolut inte på honom
.

Jag plockade ut lite saker jag tycker du ska läsa. På riktigt? Är du lycklig?

Jag plockade ut lite saker jag tycker du ska läsa. På riktigt? Är du lycklig?
När det gäller dom sakerna? Hell no! Jag är jätte ledsen, arg och känner mig sviken.
Men så har vi det så himla bra annars...det gör nog att jag orkar med skiten han kommer med. Kanske klyschigt med han har bättrat sig, inga snedsteg senaste tiden. Men likt förbannat undrar jag om det räcker?

Liknande trådar

Relationer Vet inte hur jag ska börja denna långa historia, men i korta drag så flyttade jag in på gården min kille och hans föräldrar bor på. Allt...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
27 423
Senast: Crossline
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 836
Senast: Imna
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
35 159
Senast: cirkus
·
Relationer Jag skriver här dels för att jag behöver få ur mig vissa tankar/funderingar (ska försöka att inte göra inlägget för rörigt) plus att jag...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 749
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V