Otillåtna metoder används av Pessoa

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Otillåtna metoder används av Pessoa

Okej! Vad bra! Tänkte bara om du såg det som att man kan bli dömd för TR hemma också, men så var det ju inte!

Nej nej, det kan man ju inte. Men eftersom jag har TR här hemma, strategiskt placerat på skrivbordet, så kan jag ju citera där ur så kan var och en bilda sig en egen uppfattning :)

haha ja, den är otroligt duktig den där araben :angel:

är det nån annan än jag som tänker på Fröken Eternell i kastrullresan?

precis precis! det är bra när man kan citera TR än att alla sitter och spekulerar.

haha ja, den är otroligt duktig den där araben :angel:

är det nån annan än jag som tänker på Fröken Eternell i kastrullresan?

Ja, ooooh, ja. För de där maffiga hindren och avancerade dressyrrörelserna kan ju ingen annan klara av :rofl:

Jag har varken läst eller sett Kastrullresan. Jag gillade inte det lilla jag såg ;) Mina efterforskningar ledde dock till informationen att hon vill sno familjen Larssons frimärkssamling :p

Finns det inte en typ av hinder som heter "svinrygg", det gjorde det iaf när jag var yngre, det är som en trippelbarr (inte lika långt hinder) men sista bommen lika låg som första (alltså lägre än mittbommen) det borde ju åxå vara olagligt då, jag vet att jag hoppat det minst en gång på tävling, ponny visserligen.

I övrigt håller jag med övriga, vad är all denna uppståndelse bra för?

JO, men det är ju som dressyrprogrammen, dom tjänar pengar på det!

Hehe, nä hon är den enda som kan klara piaff (som ser ganska spänt ut)

Vadå? det är väl jättefina piaffer?... om man inte har några högre krav i allafall.:crazy:

Finns det inte en typ av hinder som heter "svinrygg", det gjorde det iaf när jag var yngre, det är som en trippelbarr (inte lika långt hinder) men sista bommen lika låg som första (alltså lägre än mittbommen) det borde ju åxå vara olagligt då, jag vet att jag hoppat det minst en gång på tävling, ponny visserligen.

I övrigt håller jag med övriga, vad är all denna uppståndelse bra för?

Jo, det finns det. Jag red det på tävling senast 2003, i Msv B. Har därefter hört rykten om att de numera är förbjudna, men inget som är bekräftat. Mina TR är från 2003 så de är inte heller till hjälp.

Visst är det så. Men dressyrprogrammen finns ju att få tag i på nätet, om än inte hos SvRF. Den dagen jag har ork kan jag ju skriva ut hela TR på nätet :D

Oooh ja, ingen annan i Sverige kan piaffera med sin pålle :p

Mja, tolkningsfråga.

"Varje form av barrering är förbjuden såväl under träning som tävling. Med barrering menas att ryttaren och/eller medhjälpare med aktiv handling med eller utan tekniska hjälpmedel kan antas åstadkomma fysisk smärta hos hästen i samband med hoppning i syfte att tvunga hästen att hoppa högre eller försiktigare."

Därefter följer stycket som jag citerat tidigare i den här tråden.

Barrering som AKTIV handling!!

Det är inte samma sak som att ha en lite högre frambom. Det ovanstående citatet menar barrering dvs du med handkraft slår hästen på benet.

TR gäller inte hemma eller innan tävling endast under tävlingsdagar. Du behöver ju inte rida och träna under SVRF utan det finns ju andra tävlingsformer i ridsporten som har egna regler

Barrering som AKTIV handling!!

Det är inte samma sak som att ha en lite högre frambom. Det ovanstående citatet menar barrering dvs du med handkraft slår hästen på benet.

TR gäller inte hemma eller innan tävling endast under tävlingsdagar. Du behöver ju inte rida och träna under SVRF utan det finns ju andra tävlingsformer i ridsporten som har egna regler

Läste du övriga inlägg i tråden innan du svarade? Annars kan du ju göra det.

Ang. aktiv handling så tror jag att det innebär att man aktivt tagit valet att hästen ska slå i hindret. Annars skulle ju det inte räknas som barrering att hoppa hinder med t.ex. taggtråd eller dylikt ovanpå.

Nej aktiv handling är att man inte skall slå hästen på benen eller stå lutad mot hinderstödet etc.

Ja jag har läst inläggen.

Då borde det räknas till barrering att lägga hästen för nära eller långt ifrån för att den ska slå i och sedan bli mer uppmärksam vid nästa försök ???????:angel:

Detta är ju omöjligt att göra nåt åt, och det försekommer på tävlingsplatser oxå....;)

Då borde det räknas till barrering att lägga hästen för nära eller långt ifrån för att den ska slå i och sedan bli mer uppmärksam vid nästa försök ???????:angel:

Detta är ju omöjligt att göra nåt åt, och det försekommer på tävlingsplatser oxå....;)

Det räknas som barrering om man gör det med vilje ja.

Vet att det görs en del med vilje :o Men det måste ju vara omöjligt att bevisa att det var med vilje...:confused:

Tycker det är ett hyfsat juste sätt ändå att få hästen uppmärksam och ser inget fel i det vissa gånger. Är jag en djurplågare då??

Vet att det görs en del med vilje :o Men det måste ju vara omöjligt att bevisa att det var med vilje...:confused:

Tycker det är ett hyfsat juste sätt ändå att få hästen uppmärksam och ser inget fel i det vissa gånger. Är jag en djurplågare då??

Alldeles sant att TR gäller på just tävling. Vad jag menade är att det ÄR klassat som barrering att bygga den typen av hinder, och barrering ÄR INTE tillåtet någonstans.

Jo, det finns det. Jag red det på tävling senast 2003, i Msv B. Har därefter hört rykten om att de numera är förbjudna, men inget som är bekräftat. Mina TR är från 2003 så de är inte heller till hjälp.

Jag gillade iofs aldrig att rida de där hindren och numer är det ju inte aktuellt. De har väl aldrig använts särskilt mycket, jag har inte sett många i alla fall.

Jag gillade iofs aldrig att rida de där hindren och numer är det ju inte aktuellt. De har väl aldrig använts särskilt mycket, jag har inte sett många i alla fall.

De gånger jag har stött på svinryggar på tävlingar har det alltid gått bra. Men det är ingen större förlust att man inte bygger med dem nu.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka