Otillåtna metoder används av Pessoa

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Otillåtna metoder används av Pessoa

men författarinnan till artikeln har ju en förening för inbördes beundran av henne o hennes arab.. så ja, jag undrar hur opartisk hon är..hon fick ju inte vara med o träna för pessoa.

Men Peplis och ni andra!! Ni VET väl att ni inte får skriva dumma saker om den där fjantan EEH på Buke? Skriv själv om ni är så jävla duktiga, som någon svarade mig.:angel: :rofl:

Tack Jensan som kunde berätta mer om träningen. Det inlägget är betydligt intressantare är EEHs artikel.

Jag vill börja med att säga att jag absolut inte är för barrering så jag hoppas slippa bli påhoppad för det.
Men jag kan hålla med Helenas kommentar, det finns många ryttare som rider för jäkla illa och sätter sin häst i skiten hela tiden, dessa hästar försäker klara uppgiften så gått det går mer slår sig oavbrutet för det sitter något hopplöst på ryggen, så det tycker jag nog nästan är värre, de får inte en smäll en gång utan mer eller mindre varje språng.

Att lägga hästen medvetet fel är barrerning, men att rida som en potta skit och göra det hela tiden räknas knappast som barrering trots att det är klart mer smärtsamt för hästen.

:bow: :bow: :bow:

Men Peplis och ni andra!! Ni VET väl att ni inte får skriva dumma saker om den där fjantan EEH på Buke? Skriv själv om ni är så jävla duktiga, som någon svarade mig.:angel: :rofl:

Tack Jensan som kunde berätta mer om träningen. Det inlägget är betydligt intressantare är EEHs artikel.

Haha.. jaa Varsågod! :)

Håhåjaja, att man kan göra en höna av en fjäder i landets största dagstidning.

Jag är inget big fan av EEH och blev det inte nu heller. Hur seriöst känns det när hon själv skriver tävlingsreportage från tävlingar där hon deltagit. Även i vanliga reportage är hon på bild, ofta.

Löjligt tycker jag att artikeln är.

Det är ju inte många år sedan man fick hoppa oxrar och trippelbarrar baklänges i poänghoppning.

Lite högre fram borde inte förvilla synintrycket så det skulle medföra att de automatiskt river.

Tycker inte att detta ens är värt att kalla barrering, barrering är betydligt grövre tycker jag där det oftare förekommer att hästen inte river utan enbart slår vilket ju ger ett hårdare slag= häst som ä rädd om benen.. Ska det bli sån himla uppståndelse kring detta bör man inte få rida fälttävlan heller.

PS. Aftonbladets reporter har nu upplyst Nelson Pessoa om de svenska reglerna. Jag gick ner från läktaren, ringde till Sylve för att få korrekt information, tog Nelson åt sidan och berättade så att han skulle få chans att veta det innan fler ekipage hann rida för honom. Han blev mycket förvånad då ingen sagt någonting om detta tidigare
Här är citatet från den så kallade reportern som verkligen har NOLL koll på det mesta inom hästbranschen men som tror att hon är odödlig och superduktig!

Till den som undrar kan jag direkt säga JA, jag har träffat henne IRL, och JA jag har sett hennes egen såkallade hästhållning och utbildningsnivå....:eek:

Är det ngn här som vet vad EHH har för bakgrund? eller är hon självutnämnd expert?
Självutnämnd, för hon finns inte att söka på hos SvRF varken som tränare eller instruktör... och jag har aldrig hört något annat heller!

Hon har två placeringar reg 110 enligt ridsports resultat. Hon tycker nog att hon e grym. Detta på fyra år.

Sedan när stämmer bilder med verkligheten:mad:

Först tar man bilden, sen skriver man ihop en passande text. Tyvärr inte tvärtom.

:bow: intressant! vad hände efter att EEH varit nere och upplyst Pessoa om att det inte var tillåtet? Eller var det efter hela träningen?

Måste ju ha varit jättekul att få träna för en så stor stjärna som Pessoa! :) men himla synd om denna artikel skulle avskräcka honom från att komma hit fler gånger...

Senast ändrad av en moderator:

Snarare alla avseenden. Oavsett vad artikeln som hon skrivit handlar om vrider hon den alltid så att det får henne att se ut som experten. Går in på AB varje dag, och för varje ny artikel hon skrivit är det samma visa... :crazy:

Det är inte tillåtet här, och inte heller i fler andra länder. Jag förstår att Pessoa kanske inte visste detta, däremot kan man ju tycka att en så pass stor hopprofil bör vara ngt mer insatt i vad som gäller i vilket land?

Helenas kommentarer är inget annat än töntiga.

Fast njaa, eftersom att denna form att träning är så pass vanligt förekommande och "mild" om man jämför med värre förbjudna metoder, så tycker jag inte att bara för att man är en stjärnryttare och ska träna några elever i ett annat land så är man skyldig att ta reda kring alla lagar och regler som finns i det landet om hästar och deras träning. Även om man skulle önska att tränare var så insatta! Istället så skulle utländska tränare bli informerade om detta så att man slapp sådana här enkla misstag.

Iof kan man man vända det på det sättet du beskriver också, men du förstod vad jag menade.
På något sätt, för att undvika liknande pinsama händelser, bör man informera varandra om vad som är tillåtet och inte.

Detta är ju också som du säger en rätt mild form av de olika metoder som finns och är inte värre än det vi ibland gör för att väcka hästen. Jag har sett liknande saker av våra svenska tränare också, även de instruktörer på ridskolor runt om i landet gör så.
Då kan man ju fråga sig, var ligger skillnaden?

Det fjantigaste i AB's artikel är väl ändå E. E-H som ständigt ska kritisera allt som inte har med akademisk ridning, hennes vita ponny eller Working Eq. att göra.

Raderna längst ner om hur hon ringde Sylve som fick tala om för Pessoa fick mig nästan att smälla av. Tack E-H :bow: :crazy:
Vad skulle vi göra utan din enorma expertis.

Denna form av barrering är ingen enormt stor företelse, som HP själv sa så är det knappast värre än en ryttare som lägger av sin häst fel innan hindret.

Att det inte mullrades mer på folk när tex Grunsven visade sin hyperflexion i Linköping.

Ja - jag stör mig som fan.

TACK TACK TACK!!! :bow: :bow: :bow: Inte bara jag som har något emot henne och hennes vita "superarab"!! Själv kan hon hoppa genom eld, men det här tål hon inte! snälla, jag blir så trött... en bättre metod det här än som sagt komma på fel avstånd. och så stor skillnad var det ju faktiskt inte...! Jag anser att det är helt okey. Faktiskt! Mailade till henne också igår och sa vad jag tyckte;) haha! det tyckte hon inte riktigt om! men jag var faktiskt mycket artig!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka