OT tråden nr 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: OT tråden nr 14

Äckligt varmt överallt! Har kört runt i en bil utan ac hela dan, och jag kan inte veva ner rutan för då flyger massa papper omkring.. Gah!
Och att krypa runt med för stor bidräkt och tjocka handskar på ett varmt tak och leta getingbon i typ en halvtimme gör inte saken bättre.. Fy vad jag mådde dåligt sen!

Och gissa vem som fått ytterligare ett getingstick? Den här gången av en förrymling som ville ha lift i min bil men tydligen inte var helt nöjd med servicen och stack mig på handen. Och gissa vem som glömt antihistaminet hemma?
Så nu sitter jag här med en svullen högerhand, klåda, öm och smått snurrig i huvudet.. Blääää!!!

ÄNTLIGEN riktig uvi! Idag blev det sjukanmälan och sen doktorn där jag hoppas på antibiotika.
På ett sett var det tur att det vart idag för mini gick upp med mig och med tanke på hur mammig han är och vilken separationsångest han har så blir min morgon extremt mycket
lättare

Förstår det. Själv går man runt med en konstant huvudvärk, antagligen pga värmen. Men förhoppningsvis kommer det lite regn imorgon!

Här har det regnat idag på fm. Det har varit en pina och jobba på sjukhuset denna veckan, så varmt.

Vad skönt med regn! Har ju verkligen varit skitkul att jaga mellan 7-19 idag... Med tre timmar totalt onödig rast såklart.

Nu lägger jag mini som pratar med sin pappa på nedervåningen och jag somnar nog närsomhelst nu.
Imorgon blir det upp halv 6 för jobb, måndag med. Sen väntar en ledig dag iallafall!

Ja, men nu kommer väl allt regn på en gång.

Visst är det hur jobbigt som helst att göra något fysiskt i den här värmen. Har varit och stallet i veckan och grejat, det har verkligen varit jobbigt varmt.

Ja men när kommer det? Jag kan inte minnas att det har varit en sådan här extrem torka nån gång och så olidligt varmt. Jag vill ha 20 grader, sol på dan och regn på natten tack.

Jag med! Men sen tänker jag på dem som har haft 50 graders värme och blir helt förundrad:p

kl
Har tydligen sträckt en muskel i bakre låret, får hoppas den inte triggas av cykling annars kommer jag få en helvetisk dag

Vi har mellan 30 och 40 grader här varje dag men just idag är det molnigt och säkert bara 25-26. Skittrist tycker jag :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Vi har skaffat en tik och i familjen finns en hane som snart fyller 10 år. Första löpet var påfrestande för både människor och hundar i...
Svar
7
· Visningar
541
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 927
Hundhälsa Vår äldre hund (grönis) på 9 år som är väldigt kräsen i maten tycker att vår valps foder (Dogge professional puppy) är jättegott, han...
Svar
1
· Visningar
507
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 928

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka