OT tråden nr 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: OT tråden nr 14

Ah, jag förstår. För mig gick det stegvis - först tröttnade jag på att ha tre hästar och tyckte att det var superskönt med bara en. Sen blev det så skönt att inte ha ansvaret för nån häst alls. Lat och egoistisk? Svar ja.

Förstår att det är stor skillnad på medryttarhäst och egen, och att suget efter en egen blir större då! Jag har ju fortfarande min lilla kuse och rider närhelst jag känner för det.

Och du, man ska aldrig säga aldrig. Om du inte känner att du inte vill. Då får du säga aldrig hur mycket du vill.

Jag har nog ingen koll på din hästhistorik. Har du kvar en egen men utlånad på foder eller nåt liknande då, eller? :)

Ärligt talat är det nästan "värre" att ha medryttarhäst. Det är liksom så nära men ändå så långt borta; jag får rida men inte göra de roliga grejerna, för det gör ju ägaren.

Äh. Jag vet inte vad jag vill. Börjar luta åt att det är sjukt gött att klara sig själv.

Min kära häst, som jag har haft sen han var fem (nu är han 16), står på samma stall som min pappas häst vilket är typ 20 minuter från mig. Pappa har huvudansvaret för bägge och jag rider någon/några dagar per vecka, lite som jag känner för det.

Förstår att det nästan är värre. Vet ärligt talat inte om jag skulle klara av att vara det. Nästan hellre ridskola då tror jag.

Det ÄR sjukt skönt faktiskt. Oavsett behöver du inte bestämma dig nu :)

Ah, det låter jättefint och lagom att kunna ha det så! Kul med familj som är intresserad också.

Jag har egentligen ingen brist på hästar för jag har tre att rida. Men två får jag bara rida ut och den tredje har jag blivit lite rädd för efter några olyckor (trots att varken hon eller jag skadat oss än). Synd, för hon är jättefin och väldigt tacksam att sitta och rida när hon väl håller sig på marken.

Nä. Så är det ju såklart. :p

Ja, jag har otrolig tur. Mamma och pappa säger att de aldrig kommer göra sig av med mitt hjärta, han får stanna tills han går bort. Det känns otroligt skönt i själen att veta.

Nej men fy vad läskigt! Förstår att du blivit lite rädd. Jag är asfeg nuförtiden, blir mer och mer försiktig med hästarna. Pappa fick sin häst över sig häromveckan och kom hem mörbultad och blodig och fan alltså, jag vägrar rida hans häst själv nu alltså. Usch.

mvh

pensionären som inte vill göra illa sig.

Jag har hört att man blir mesigare när man får barn, och så mesig som jag är nu så lär jag väl endast klappa shettis om jag nu någon gång skulle få barn :p

Haha! Samma här!

Nu borde jag verkligen packa. Alltså verkligen.

Har du inte tagit dig så långt ens?! Har du ätit då?

Jag är hemma hos mamma! :D Har dock inte ätit och inte promenerat.

Kl

Så jäääävla skönt att Aik vann matchen idag och gick upp i serieledning, Sm-guld here we come! :love:

Ngn mer som följer fotbollsallsvenskan slavisk här? :D

NÄJ. Har hablat med en spanjor och planerat för gin och tonics och nachos och guacamole-häng vid poolen. Har inte haft tid att packa!

Har dock ätit middag. Två ägg och ett par knäckemackor.

Duktig du! Låter som ett klokt beslut. Hur trivs du i lägenheten förresten? I din alltså. I vanliga fall, när du inte blir väckt snortidigt.

Habla en Spanjor! :love: Och det låter så sjukans FINT att jag vill kräkas lite av avundsjuka. Fast bara jättelite, sedan blir jag glad igen för din skull!

Mååååste ääääätaaaa bloooodsoooocker obeeefiiiiintl....

Hur jefla bra som helst! När jag inte blir väckt snortidigt, grannarna har fest när jag har migrän, efterfest när jag ska gå till jobbet på morgonen och är grinig, eller någon röker utanför mitt fönster. Annars är det mitt gryt och jag älskar't!

Åh, du är så snäll och rar och fin och gölli!

Vad fint att du trivs bra minus dom där grejerna! Jag är likadan, äääälskar min lägenhet men inte vissa av mina grannar.

Hörru, det vore fint tycker jag när ni är här om vi kan gå på en riktig långpromenad genom stan eller nåt. Och bara prata en massa. Jag tror vi skulle kunna ha mucho bra existentiella pratstunder faktiskt.

jag är SÄMST

har fortfarande inte börjat, och då ska jag ändå packa även för madrid. men så tänker jag, äääääsch, jag hinner sent sent på torsdag kväll packa allting fastän jag ska upp kl fyra på fredag. det är luuuuuuuugnt.

Stockholm ett par dagar och sen Norrtälje på obestämd framtid. Tåget går kvart i sju imorgon bitti. ;)

Niffe: Men jag är likadan! Jag KAN INTE packa tidigare än precis innan jag ska åka (dvs tidigast sen kväll om jag åker morgonen efter), oavsett vart jag ska eller hur länge jag ska vara borta. Men hittills har det funkat.

Hörru, det vore fint tycker jag när ni är här om vi kan gå på en riktig långpromenad genom stan eller nåt. Och bara prata en massa. Jag tror vi skulle kunna ha mucho bra existentiella pratstunder faktiskt.

Men JA! Detta måste ske. Snarast. (Eller så hatar du mig för att jag är liten och inte hälften så cool som jag tror att jag är). Och så kan vi sjunga Per Gessle "schalalalalalalala, på promenad, genom stan". Eller nej, stryk det. Men du får lära mig allt du kan och jag ska nicka instämmande och stirra dyrkande på dig och komma med nåt litet inlägg ibland när jag vågar. Och prata om livet och sånt. JA. :love:

Precis samma för mig! Hur tidigt jag än åker så packar jag inte förrän supersent kvällen innan. I panik. Och helt fel saker. Like a boss!

Men JA! Detta måste ske. Snarast. (Eller så hatar du mig för att jag är liten och inte hälften så cool som jag tror att jag är). Och så kan vi sjunga Per Gessle "schalalalalalalala, på promenad, genom stan". Eller nej, stryk det. Men du får lära mig allt du kan och jag ska nicka instämmande och stirra dyrkande på dig och komma med nåt litet inlägg ibland när jag vågar. Och prata om livet och sånt. JA. :love:
JA! Detta måste ske i augusti. Seriöst, jag älskar att promenera och prata om livet och drömmar och allt som finns i ens huvud. Jag är helt övertygad om att det vore fantastiskt fint faktiskt. Och neeeej, du kommer säga massa vettiga saker och jag kommer bli asimpad och sen ska jag prata och låta smart men istället så pratar jag sönder dina öron tills du knuffar mig i vattnet och sen startar en anonym tråd på Buke under nicket Storelorden där du stressat undrar vad straffet blir om man i självförsvar dödar en niphredil.

Men ja - it has gots to happen!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Vi har skaffat en tik och i familjen finns en hane som snart fyller 10 år. Första löpet var påfrestande för både människor och hundar i...
Svar
7
· Visningar
541
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 905
Hundhälsa Vår äldre hund (grönis) på 9 år som är väldigt kräsen i maten tycker att vår valps foder (Dogge professional puppy) är jättegott, han...
Svar
1
· Visningar
507
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 928

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka