OT tråden nr 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: OT tråden nr 14

Och nej, ingen avlösning. Nåväl, fåtöljen är ju bekväm iaf, om än lite farligt bekväm, hade kanske varit bättre med en vinglig pinnstol ;)

Jag gav upp Candycrush när chokladen kom, och mina yatzymotståndare är visst inte vakna nu, men med pinterest fördriver man ganska mycket tid iaf! Nu är snart det värsta gjort, såfort klockan passerat fem känns det mer som morgon :)

Ja, nu börjar det ju ljusna ordentligt ute, här iallafall. Har du helt nedsläckt med rullgardin och gardiner och så också?

Jajamensan, mörkläggningsgardin, men i vardagsrummet en bit bort kommer det iaf in lite ljus :)

Du får "råka" låta dörren gå upp lite till så det kommer in mer ljus? ;)

Jobbar du alltid natt eller är det bara nu?

Jag har inte jobbat så jättemycket natt, men trivs väl eg rätt bra Me det (om än jag skulle önska annan placering) men att jobba hela dagen innan nattjobbet hör inte till vanligheterna och gör det lite kämpigt...

OH, din stackare! Då förstår jag verkligen att du längtar hem! Men förresten, det kan ju inte vara tänkt att du måste sitta hela natten i ett mörkt hörn utan möjlighet till toalettbesök, dricka eller att äta? Ta upp det med dig chef tycker jag, så borde det inte få vara.

Tja, måste jag kissa så måste jag, så jag har smitit iväg om nöden kräver det. Men jag håller med om att det blir lite tokigt.

Jo, de borde ju ha någon backup även om det kommer ett uppdrag plötsligt tycker jag. Samarbete med hemtjänstens nattpatrull eller något.

Jo, frågan är ju om det är värt att spara in på bekostnad av arbetsmiljön för personalen. Och frågan är ju vad facket tycker också. ;)

Känns som en knepig jobbsituation. Nu vet jag ju inte vad din brukare har för behov (ska inte veta heller), men borde det inte gå att ha typ rn kamera och sitta i rummet bredvid?

Kl
Jag har värsta utomlands-feelingen :) bra morgon!

kl
Uvi på g:arghh: Och jag har en av de värsta jobbhelgerna nu.
Hur tror ni chefen vill ha det, jag skiter i att säga något eller så ringer jag och varnar att det kan bli sjukskrivning?
Ena dagen är delad tur så antar att det är ingen som vill ha den

Najs med en trevlig morgon! :) Själv ligger jag nedbäddad och borde ha stängt av telefonen för typ fem minuter sedan! Aja baja mig typ! :laugh:

godnatt på er allihopa! :D

Men om du åker till vc och får penicillin borde det vara hjälpligt till imorgon? Iaf om du dricker tranbär under dagen också?

Fy så jobbigt för dig, jag hade förra helgen. :(

Kamera är tyvär inget alternativ i detta fallet, annars hade det absolut varit bästa lösningen, för alla! Men men, nu är det bara 30 minuter kvar, så jag verkar ha överlevt denna natten också!

Vad härligt med en bra morgon! :)

Jag har grupp b streptokocker och inte vanlig uvi så de måste göra odling innan jag får penicillin och få det på en fredag när man behöver det på lördag är inte så troligt.

Skickade min mamma som ska hit att köpa den starkaste tranbären de har på hälsokost:p

Dessutom har hunden var i snoppen (tur att han är så snäll och liten att jag kan tvätta) och behöver nog en tratt fast jag vet inte vart jag kan hitta det smidigast

Djuraffär? Eller närmsta veterinär Finns nog att beställa på internet också men då tar det ju lite tid.

Kl
Nu ska jag hem, dammsuga och plocka blåbär! :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Vi har skaffat en tik och i familjen finns en hane som snart fyller 10 år. Första löpet var påfrestande för både människor och hundar i...
Svar
7
· Visningar
541
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
20
· Visningar
1 640
Hundhälsa Vår äldre hund (grönis) på 9 år som är väldigt kräsen i maten tycker att vår valps foder (Dogge professional puppy) är jättegott, han...
Svar
1
· Visningar
507
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 922

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp på vintern

Hästrelaterat