OT tråden nr 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: OT tråden nr 14

Gört! Så håller jag för dig med!

Har köpt en Mrs Broccoli som ska sova med mig nu. Tanken är att när jag vaknar och tror att jag är i min mardröm så ska jag se broccolin och förstå att jag är i min säng, vaken, och att det inte är nån fara.

Hoppas hon kan få bort mina jädrans maror på nätterna.

Fru Broccoli:

20130708_211027_zps4403818f.jpg

Hahaha vilken söt! :love: Vad är det för något? :p

(eller ja alltså en broccoli - men vad gör den?)

Höhö du kanske skrev underarmen, kan lika gärna vara förvirrade jag som trodde det var överarmen :p Håller både tummar och tår! Du har i alla fall skaffat ett väldigt sött sovsällskap :D

Det är bara ett vanligt gosedjur :) Men rätt illgrönt och stort så jag bör se den tydligt på natten.

Tanken är att man tar in nåt i sovrummet som man inte brukar ha där och så fokuserar man på den innan man somnar: X är i sovrummet nu. Sen när man vaknar på natten och tror att mardrömmen är på riktigt så ser man då den här grejen och förstår att nejmenjustja, jag tog ju in X hit - jag är vaken, det är ingen fara.

När jag sover ensam vaknar jag skrikandes flera gånger i veckan tyvärr :( När jag sover med spanjoren vaknar jag förvisso skrikande också men så fort jag ser honom förstår jag att jag bara drömde. När jag är ensam tar det sån tid för mig att förstå att jag drömde och det är tortyr verkligen :( Ibland är jag på väg ut genom dörren, jag flyr alltså från sängen, innan jag förstår att det inte är på riktigt.

Mina mardrömmar är alltid att jag ser mitt sovrum och att nån står där bredvid min säng. Jag får panik, tror att nån brutit sig in och skriker. Eftersom det alltid är mitt egna sovrum jag ser har jag fortfarande panik när jag vaknar.

Ursäkta lång utläggning!

Smart grej! Och fy vad jobbigt att du fortfarande har de drömmarna, är det från malariatabletterna, eller har jag snurrat ihop minnet nu?

Min ena mardröm från inatt utspelade sig också delvis i mitt sovrum, därav att jag omöjligt kunde somna om sen skulle jag tro. Även om jag visste att det var en dröm så fanns den extremt obehagliga känslan kvar när jag var vaken så jag ville bara därifrån.

Mina mardrömmar är alltid att jag ser mitt sovrum och att nån står där bredvid min säng. Jag får panik, tror att nån brutit sig in och skriker. Eftersom det alltid är mitt egna sovrum jag ser har jag fortfarande panik när jag vaknar.

Åh fy så vidrigt! Hemskt att drömma så verkligt.

Hoppas du blir hjälpt av broccolin! Den var hemskt söt i alla fall :)

Jag har haft sömnproblem till och från och de senaste tre åren har de sett ut exakt på samma sätt: en halvtimme efter att jag somnat vaknar jag och skriker och har panik. Det kommer när jag är stressad men jag har inte haft det alls sen jag flyttade in i min nya lya (dvs sen förra sommaren) och jag trodde skiten var över men ja, nu med malariatabletterna har skiten kommit tillbaka igen. Med besked.

Ja, det blir ju SÅ mycket värre när det är ens eget sovrum det är i!! Jag ser personen så tydligt också att det verkligen känns som att det är på riktigt, nån som står böjd över mig i sängen. Fy faaaan.

Men fy sjutton vad obehagligt! :( Jag kan nog inte riktigt föreställa mig hur hemskt det måste vara :( Låter som att Mrs Broccoli kan vara en bra idé! Hoppas verkligen att det hjälper.

Ja, det är vidrigt. Usch.

Och tack kära du! Jag hoppas också att den hjälper, om inte annat kan jag krama den lite :) ;)

Superhemskt! Och stackars spanjoren får ju också hjärtattack av mig. Vaknade häromveckan och trodde mina grannar brutit sig in (?) och hörde mig själv skrika "Vad gör ni här??? Vad gör ni här????" så JÄVLA högt. Alltså jag skrämmer mig själv. Omöjligt att somna om sen!

Men men, rustad med fru broccoli ska det gå bra hoppas jag :)

Och tack kära du! Jag hoppas också att den hjälper, om inte annat kan jag krama den lite :) ;)

Ja du får göra det! Hon ser mjuk ut :D

Superhemskt! Och stackars spanjoren får ju också hjärtattack av mig. Vaknade häromveckan och trodde mina grannar brutit sig in (?) och hörde mig själv skrika "Vad gör ni här??? Vad gör ni här????" så JÄVLA högt. Alltså jag skrämmer mig själv. Omöjligt att somna om sen!

Jag förstår dig verkligen! Har också haft problem med nattskräck, var något år sedan sista attacken dock. Har skrämt slag på några killar genom tiderna som tror jag blivit helt spritt språngande galen.

(För att inte tala om när jag bodde på hostel i 16-bäddarsrum i Australien.. Stackars människor.)

Hon är så mjuk och fin så :D

Åh, har du haft liknande problem? Visst är det HEMSKT! När det är som värst blir jag rädd redan när jag borstar tänderna, eftersom jag vet vad som komma skall. Och då får jag det definitivt eftersom jag är spänd och orolig.

Nu har jag bestämt mig för att broccolin kommer lösa problemet så nu är det så punkt slut. Jag tänker tro på det och därför känna mig lugnare när jag går och lägger mig :)

(stackars dom på hostelet! måste ju fått värsta chocken!)

Ja fyy som sagt..! Håller alla tummar och tår för att det ska bli bättre. Har inte upplevt det själv vilket jag är glad för.

Mina sovproblem förra natten känns som en fis i rymden :p Har sovit med mitt supervarma täcke jättelänge trots att jag typ svettas ihjäl av det. Så igår tog jag ur täcket och skulle sova med bara påslakanet vilket kändes som en jättebra idé. Tills det började blåsa satan mitt i natten och blev ganska kallt i sovrummet, så jag vaknade flera flera gånger av att jag låg och frös så jag skakade. Till slut kröp jag in under sambons täcke och värmde mig på honom :D Får försöka hitta något mellanting i täckesväg tills i natt.

Tack kära du :)

Haha ja, såna sovproblem är irriterande men i alla fall inte hjärtattacksframkallande.

Och din jääääävel att ha en sambo att värma sig mot! Jag är SÅÅÅ avundsjuuuuk! Får inte vara med min kille förrän nästa fredag och det är EVIGHETER tills dess!!

Köp ett svalt sommartäcke måste väl vara smartast va?

Jag med! Ett sommartäcke och ett duntäcke. Spanjoren har sommartäcket, jag har duntäcket och när jag sover ensam har jag ett ben under varje :love:

Nä precis, såna här sovproblem kan jag stå ut med :p

Förlåt..? :D Men du, det är inte lång tid kvar innan ni flyttar ihop ju!! Även om jag förstår att det känns som att tiden sniglar sig fram, jag vet hur det känns. Men snart snart :D

Eh, jo... :angel: Men jag har inga pengar. Så jag tänker mig typ en vanlig filt i påslakanet, borde funka.

Det är väl så man ska ha det, egentligen. Jag har bara liksom inte kommit mig för det, tråkig sak att köpa :p

Åh, jag saknade sååå nån intill mig inatt! Sover jag bredvid nån brukar det räcka att vända på mig och ha en arm runt för att somna om efter en mardröm. :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Vi har skaffat en tik och i familjen finns en hane som snart fyller 10 år. Första löpet var påfrestande för både människor och hundar i...
Svar
7
· Visningar
541
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
20
· Visningar
1 635
Hundhälsa Vår äldre hund (grönis) på 9 år som är väldigt kräsen i maten tycker att vår valps foder (Dogge professional puppy) är jättegott, han...
Svar
1
· Visningar
507
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 922

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka