Östra ljungby gymnasium.

N

Natte

Imorgon måste jag bestämma mig om jag ska börja på östra ljungby eller om jag ska gå kvar på teknik i helsingborg, där jag inte trivs alls.

Hjälp mig, har ni några erfarenheter av hästhållning ? Om östra ljungby gymnasiet ? Snälla, måste ha hjälp =/ Måste bestämma mig..

Tack på förhand :bump::bump:

Sv: Östra ljungby gymnasium.

Men tänk så är det jätte fel. Och om jag borde gå kvar på tekniska programet.
Sökte runder lite här på buke men hittade inte så mycket.
Vill prata med någon som har erfarenhet eller som bara kan komma med bra tips :crazy:
Vet du något ? =)

Du ska defenitivt inte gå kvar om du inte trivs....

Hade ja vart du...hade jag bytt direkt....men det är ju jag det....(handlar före jag tänker för det mesta)....:angel:

Gör som jag brukar göra....skriv ner en för och nackdels lista....

För och nackdelar för den nya linjen....och samma sak för den gamla....:idea:

Lycka till!

Ja, det har jag gjort. Att byta känns verkligen överlägset. Men sen då ? Efter skolan. Då får jag inte behörighet till allt, vad ska jag då göra ? :cry:

Ja, det har jag gjort. Att byta känns verkligen överlägset. Men sen då ? Efter skolan. Då får jag inte behörighet till allt, vad ska jag då göra ? :cry:

Varför är det just denna linjen du har att välja till....finns det inget annat du kan ta istället....?

Vad är det verkligen du vill göra?

Förstår att sånt kan vara svårt....att bestämma när man inte är så gammal....

Det finns inte möjlighet att genom denna linje (den du vill byta till) läsa vissa ämnen så att du får behörighet att läsa vidare på högskola (om det nu är det du menar med att du inte kan göra allt efteråt)....:idea:

Jag har ingen aning om vad jag vill hålla på med efter plugget. Därför känns det som att jag hellre har kul i tre år och sen kanske läser in vad jag behöver än att går och bara pluggar för att det ska vara så och sen kanske jag inte alls ens vill hålla på med det sen.

Man kan välja nv profil men då blir det mindre häst. Men det har jag någon månad till på mig innan jag måste välja det isåfall.

Om man har potensial till mer, är det dumt att gå naturbruk då ?

Nu tycker jag egentligen att du har svarat åt dej själv....:)....

Självklart ska du gå naturbruk....det är ej att kasta bort någonting....

Håller med dej till 100% att man ska gå nåt som är roligt....:bump:

Jo, men det är sen efteråt. Äsch, vad har jag att förlora ? Jag trivs inte på den andra så varför inte ?
Men så känns det nu, sen om en kvart kan det kännas som att hästar inte alls är något som jag vill hålla på med heeela tiden.. :S

Jag har gått häst på Östra Ljungby...
Det var ingen givande utbildning för mig. Hade roligt med kompisarna på internatet förståss, men linjen passade mig inget vidare, jag snarare tröttnade på att hästar hette och mådde rätt dåligt emellanåt, tur att kompisarna fanns!
Tyckte inte att det vi lärde oss i teorin stämde med hur stallet sköttes (t.ex. fick vi lära oss att hö-häckar eg inte är bra..men vad tror ni finns i stallet? :3 bland annat).
För att inte tala om att jag, ett drygt år senare, fortfarande inte fått jobb...

Men det är ju min personliga åsikt. Jag vet en del som också gått där och varit nöjda.. det var inte rätt för mig bara. :)
Hoppas du blir glad med vad du än väljer.

Hmm. Okej. Det e just sånt som jag är rädd för att det ska hända. Jag vill inte tappa intresset.

Hur är din syn på hästhållning, och är du bra på ridning?
Min syn är lite för mycket skogsmulle.. lösdrift, barfota, galloppera över fälten.. x) (var för övrigt ett väldigt fint islandshäst stall i närheten, min väninna hade en häst där vilket hjälpte till lite, men jag kunde låna en islänning och tölta runt i skog o så där..härligt!)
Och min ridning i dressyr speciellt är hopplös (har för mig min ridlärare t.o.m. sa det nån gång).
Jag tror det var den största orsaken till att jag inte trivdes. Jag passade inte in med dem och den praktiska biten de lärde ut.

Har du tänkt bo på internat?
Jag tror att man lätt blir lite utanför om man inte gör det..

Jag har en nordsvensk och är absolut mer åt skogsmulle hållet men har varit intresserad av annat också innan och är fortfarande men int epå samma sätt.

Jag ska inte bo på internat, inte till början iaf men om det blir jobbit så flyttar jag dit.

Men vad tycker du ? Ska jag pröva detta eller ska jag gå kvar på teknik ? Det är inte helt hopplöst där, det är mest att det är mycket ytligt folk och att jag inte har något gemensamt med dom.

har gått där tog studenten 2005....Och jag hade skitkul alla 3 åren...hoppade av barn o fritid på filborna och ångrar mig inte en sekund!
Bodde inte på internatet men vi hade usper sammanhållning ändå. Du får ju din högskolekompetens om du bara får G i alla ämnen som i precis vilken linje som helst

Senast ändrad:

Det kan bara du bestämma. :)
Jag hade inte gått där igen, med facit i hand.. eller..om jag gjort det skulle det ha varit för kompisarna och allt hästkul utanför skolan:)
Men trivs du inte där du är, så kan du ju prova.

Om du går där så kolla på zebran som är målad på internatet Villan.. det är jag som gjort den ;)

Ja, jag vet ju inte hur det är för de som inte bodde där.. jojjo hade iofs bra kontakt med alla och hon bodde inte där. Jag hade inte fått kontakt med någon om jag inte bott där, jag är inte bra på att ta kontakt..XD Eller var inte.. hehe.. lärde mig en del där iaf:)

Jag kanske flyttar dit senare om det blir jobbit att pendla, med både vänner och tiderna.

Haha okej, jag ska titta efter zebran :rofl:
Men jag ska gå där, ringde syon idag, maria.
Hur är det med rykten och sånt där ? Om någon kommer dit och någon som går där inte tycker om henne, blir det skit då ? :crazy:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 303
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 412
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 142
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 141
Senast: Bulldoozer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar