Östra ljungby gymnasium.

Sv: Östra ljungby gymnasium.

Min åsikt...Finns bättre skolor och jag e glad att jag inte slängde bort 3 år av mitt liv där...men jag e tacksam för de otroligt fina vänner jag fick där!

Nä..det var ju bara EN som inte gillade insparken.. :/ irriterande..

klart det finns bättre skolor men vi eller iaf jag som inte hade det så lätt under min grundskoletid fick nöja mig med denna och jag blev överlycklig över att få göra ngt som jag tyckte va roligt:bow:

Jaså? Hörde bara om en.. jag tyckte det var helt ok iaf.. lite förnedrande på ett sätt, men det var ju allihopa och liksom tradition.. inget som kunde skapa skitsnack eller nåt efteråt..
men det är ju jag..

Ah jag tyckte mest vi gnällde för varandra kommer inte ihåg att någon gnällde för någon ''vuxen'' men det gjordes säkert det med. Jag tror mest vi egentligen gnällde för syns skull... Haha jag har varit med om värre saker efter det....

jag hade inte det heller lätt under mina skolår...men jag hoppade av denna skolas utbildning så fort jag kände hur den verkligen var....
Därför går jag idag på komvux och läser till undersköterska och åren där i mellan blev jag mamma till min underbara lille son...

NÄe det var många.... De flesa jag umgicks i början med uppskattade inte det hela.... Inte a heller...

Antar att det handlar om en annan inspark men den jag var med på var inte ett dugg kul utan bara förnedrande...och man blev mobbad och påmind om den tills tvåerna slutade skolan...VAD är det som alla de äldre tycker e så kul med att förnedra de nya istället för att visa gott föredöme och ställa upp och stötta istället??

sjuk, gammeldags och konstig traditon...tänk den klassen som lyckas bryta denna sjuk trend och istället "sparka in" ettorna med en trevlig grillkväll istället...de ska ha beröm tills öronen trillar av...!

vilket år började du? känner igen de där tvåorna...vår klass hade enligt mig iaf en ganska bra kontakt med klassen under sen. Däremot klassen över oss (min ålder) var riktigt snorkiga och elaka mot oss och klassen under

Det var vår klass det.. men hade det varit för mig så hade traditionen fortsatt. De ettorna jag umgicks en hel del med saknade faktiskt en inspark.. :3 iaf lät det så när man pratade om det.
Men, jag hade ingen aning om att folk faktiskt mådde dåligt av den.. och jag ser ingen anledning till att må dåligt heller, iaf inte efter den vi hade.. som sagt, jag tyckte det var rätt kul, trots blöjor och kryp i ridhuset..
Jag kanske har nåt perverst fel och gillar att bli förnedrad.. :rofl:

ja alltså det var ju inte förnedring tycker jag...den var ganska mild...blöjor som ögonbindel och barfota genom bäcken och lite krypande mellan halmbalar i såpa:D

Jo..så tycker ju jag med .. men tydligen mådde några dåligt och då är det ju inte kul.. :S
Men jag förstår inte riktigt varför de mådde dåligt av den.. hade ju varit en annan sak om det varit sån't man läser om i tidningen; fylla folk med sprit och dra runt dom, göra förnedrande saker, klä av dem nakna i kylan etc,.. (nog för att det blev lite blött och kallt, men vi hade ju ombyte har jag för mig..)

Okej.... Haha, detta ska bli kul känns det som nu :D

Börjar nu i veckan. Hoppas det blir bra nu :D

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 303
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 412
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 142
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 141
Senast: Bulldoozer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Ta bort tandsten med ultraljud