Östra ljungby gymnasium.

Sv: Östra ljungby gymnasium.

beror helt på vilket folk du blir kompis med...jag var kompis med "de populära" tydligen...och var väl inte den som brydde sig om vad folk tyckte så blev inga problem för mig...men där fanns ju de som var ngt speciella och gjorde så att folk pratade om dem medvetet. mobbing och skitsnack finns ju överallt...även i vuxenvärlden.

Jag kanske flyttar dit senare om det blir jobbit att pendla, med både vänner och tiderna.

Haha okej, jag ska titta efter zebran :rofl:
Men jag ska gå där, ringde syon idag, maria.
Hur är det med rykten och sånt där ? Om någon kommer dit och någon som går där inte tycker om henne, blir det skit då ? :crazy:

haha...alla får reda på vad du gjort innan du ens vet det själv.. :rofl: Men trots det upplevde jag ingen dålig stämning där. :D
Utom lite i ettan, min rumskompis anklagade mig för djurplågeri (skötte en shettis som följde efter mig utan att jag höll i den, gnäggade när han såg mig etc..) och det blev en del bråk.. men det löste sig.
Är man bara snäll och trevlig så kan ju inte ALLA hata en, att sen någon eller några inte gillar en, det får man ju ta. :3 Men så är det ju överallt. Själv tyckte jag att stämningen bland folket var helt underbar, trots att jag har/hade väldigt svårt att få kompisar på alla andra ställen jag varit på.
Hoppas du far kul där! Och berätta om Perlé står kvar när du kommer (rätt kraftig, svart häst) och Sigge och Velvets.. x) Tyckte om dem lite. :)

Jag har gått på östra ljungby inriktning hästhållning. Jag gick dock bara ett år för linjen gav mig inget. SÄrskilt inte inom hästhållning och ridning. De vanliga lektionerna hölls på väldigt låg nivå i mitt tycke. Jag lärde mig inte alls något där i princip. HÄstarna var väl sig och så där, men vissa var livsfarliga att hoppa med och de meddelade aldrig lärarna utan det fick man bara erfara.... :crazy: SAmmanhållningen var inte den bästa när jag var där mycket skitsnack och mycket gängbildningar....

Senast ändrad:

När gick du där?
Jag kan hålla med om nivån på utbildningen, fast.. lilla jag tänkte mer att ''det är väl så det ska se ut i såna stall''
Och hästarna..hehe..jaa.. jag fick bara de snälla för jag var så dålig.. :o ändå hoppade de runt som galningar..hehe..
Konstigt att jag överlevde där och sen kommer hem och blir rädd för att rida på våra egna snälla hästar.. när jag inte var rädd att rida där..

Men kompisarna och så var ju jättebra när jag var där iaf..

Hej!
Min situation är väldigt lik din, jag var och hälsade på i östra ljungby förra veckan för att se om jag skulle byta dit då jag kände att omvårdnad som jag går inte riktigt passar mig.

Jag tyckte det verkade jätte bra det jag såg den dagen jag var där. Alla var skit snälla och jättegulliga :)

Men jag bestämde mig för att gå kvar på omvårdnad, men jag lovar, det var inget lätt val. Jag funderade och funderade, för jag trivs jätte bra med de som går i min klass men inte med själv linjen, men jag bestämde mig för att stanna för att jag var rädd att jag skulle tröttna på hästar med tanke på att jag har en egen och så jobbar jag med hästar. Dessutom passade inte busstiderna mig speciellt bra, det var såna saker som avgjorde. Men jag är säker på att jag skulle trivts jättebra där. De jag gick med den dagen jag var där var urgulliga och man kände sig inte utanför fast att de hade känt varann rätt länge nu, så jag är fortfarande lite tveksam över att jag stannade på omvårdnad men ja, jag var tvungen att ge ett svar snabbt. Men jag tycker du ska åka dit och hälsa på om du inte redan har gjort det :)
Mitt svar gjorde dig antagligen inte mycke klokare, men lycka till :)

min klass((02-05) klagade enormt mkt både på utbildningen och hästhållningen och sista terminen i tvåan började det bli förändingar, och när vi slutade så var utbildningsnivån på lektionerna mkt bättre, men vi kämpade verkligen för att få individuell träning, så att de som var "sämre" eller vad man ska kalla det var i en grupp och de som låg på mellan nivå i en grupp o de som låg på en högre nivå red i en grupp, då fick man ut mkt mer från lektionerna också.Skolan utvecklas ju hela tiden, blir ju även vad man gör det till

TJa när jag gick så var det inte riktigt så. DE som inte var så duktiga fick rida för en annan lärare om de ville men var frivilligt och då ville de ju inte gärna gå dit då det blev direkt utpekade som sämst då. Så därför red de hellre kvar med oss andra.

min klass((02-05) klagade enormt mkt både på utbildningen och hästhållningen och sista terminen i tvåan började det bli förändingar, och när vi slutade så var utbildningsnivån på lektionerna mkt bättre, men vi kämpade verkligen för att få individuell träning, så att de som var "sämre" eller vad man ska kalla det var i en grupp och de som låg på mellan nivå i en grupp o de som låg på en högre nivå red i en grupp, då fick man ut mkt mer från lektionerna också.Skolan utvecklas ju hela tiden, blir ju även vad man gör det till

Ahh kom på det. Att när allt började förändras gick jag i ettan ju. På mitten av vårterminen trillade jag av min häst och kunde inte rida på många månader. Vilket grjorde att från februari eller mars red jag inte på skolan. Därför kan jag inte säga om det blev bättre eller inte. Men det är mycket möjligt.

Mitt minne sviker mig väldigt på namn.. och ansikten förutom de jag umgicks mycket med.. :o
Men vad heter du? (kan skicka pm) jag kommer inte ihåg så många som hoppade av,..å andra sidan kom jag inte riktigt in i gänget förräns sent i ettan (är inte översocial av naturen.. :3)

Mitt minne sviker mig väldigt på namn.. och ansikten förutom de jag umgicks mycket med.. :o
Men vad heter du? (kan skicka pm) jag kommer inte ihåg så många som hoppade av,..å andra sidan kom jag inte riktigt in i gänget förräns sent i ettan (är inte översocial av naturen.. :3)

Jag heter Pernilla och hade med mig min egen ponny. Hmm vilka umgicks jag mest med... Det var väl Åsa och Louise samt Linda från jordbruk. KÄnns det igen? Och vad heter du? Jag känner igen något med shettisen och det... så jag tror att du umgicks med vissa jag iallafall umgicks med ibland.

Åsa som slutade och som bor i Östra nu? Jo, henne känner jag.. red med henne och Diva ibland..och Louise med..
jag tror jag vet vem du ä nu:P
Jag var Zab där med.. x) Zabina i fullt namn.

Åsa som slutade och som bor i Östra nu? Jo, henne känner jag.. red med henne och Diva ibland..och Louise med..
jag tror jag vet vem du ä nu:P
Jag var Zab där med.. x) Zabina i fullt namn.

Ahh nu vet jag med vem du är ju. Har ju ändå pratat rätt mycket med dig när jag umgicks med de andra ju... Haha där ser man. SÅ Åsa bor i östra nu. DÄr ser man.

haha jag är Jannike men inte säkert du kommer ihåg mig...men var det er klass som vi hade som inspark? Med blöjor o allt? De som jag var med var ju hela klassen men mest med Marlene, Lou, Sanna osv

jo..det var vår klass... tandkräm, tabasco och havregryn med va? och krypa runt i ridhus spånet..och kohagen.. :rofl:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 303
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 412
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 142
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 141
Senast: Bulldoozer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar