östersund torsdag å fredag??

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare misscocacola
  • Startdatum Startdatum
M

misscocacola

är det nån mer än jag som ska till östersund på torsdag å fredag? tror att det är nån avelspremiering för kallblod lr nåt sånt :smirk:
ska dit me skolan :D

Sv: östersund torsdag å fredag??

ha, jo med skolan ja med (wången)... vem är du då??? :angel:

Senast ändrad av en moderator:

Nån som vet vilka hingstar som är med? Som vanligt är ju inte sleipners hemsida särskilt bra uppdaterad, suck.

misan;6610473Som vanligt är ju inte sleipners hemsida särskilt bra uppdaterad skrev:
Kan bero på att dom lokala föreningarna är ruggigt dåliga på att skicka in materialet till Sleipners webmaster...

Voje Faks och Eldfaksen gick igenom.

För övriga vet jag inte.

Klack Jo
Åkres Jon
Vålsvarten *hoppas*
Karlängselden
Love
Lappgino
Hemne Pil

ha, jo med skolan ja med (wången)... vem är du då??? :angel:

jag går på lillerud i värmland så det var en rejäl resa upp men de gick de oxå :smirk: vi var ju å kolla på wången i torsdags å de såg väldigt fint ut där trots att de va så dimmigt :p

Voje Faks och Eldfaksen gick igenom.

För övriga vet jag inte.

Klack Jo
Åkres Jon
Vålsvarten *hoppas*
Karlängselden
Love
Lappgino
Hemne Pil

karlängselden gick igenom oxå, men den sista kommer jag inte ihåg (antingen klack jo, vålsvarten, lappgino eller hemne pil).. det var fyra som klara sig
åkres jon å love klara sig inte iaf

Senast ändrad av en moderator:

Här är listan på godkända hingstar enligt forumet på Sleipner

Voje Faks är 3år e. Järvsöfaks u.Voje Lykka ue Lykke Bron
242.310:- rek 28,0

Eldfaksen 3år e. Järvsöfaks u. Tummelisa ue. Elding
320.053:- rek. 27,3

Karlängs Elden 9år e. Elding u. Lilla Linn ue. Slogum Brage
1.270.850:- rek. 23,5

Vålsvarten 4år e. Gullsvarten u. Vålvinna ue. Aaby Pil
330.000:- rek. 26,7

Hemne Pil 7år e. Minpil u. Hedvig ue. Alm Kvick
1.153.655:- rek 23,2

Kul att Vålsvarten blev godkänd. Då en av mina favvo hingstar Gullsvarten är död och inte lämnat någon godkänd hingst som kan föra hans blod vidare :banana:

Här är listan på godkända hingstar enligt forumet på Sleipner

Voje Faks är 3år e. Järvsöfaks u.Voje Lykka ue Lykke Bron
242.310:- rek 28,0

Eldfaksen 3år e. Järvsöfaks u. Tummelisa ue. Elding
320.053:- rek. 27,3

Karlängs Elden 9år e. Elding u. Lilla Linn ue. Slogum Brage
1.270.850:- rek. 23,5

Vålsvarten 4år e. Gullsvarten u. Vålvinna ue. Aaby Pil
330.000:- rek. 26,7

Hemne Pil 7år e. Minpil u. Hedvig ue. Alm Kvick
1.153.655:- rek 23,2

Kul att Vålsvarten blev godkänd. Då en av mina favvo hingstar Gullsvarten är död och inte lämnat någon godkänd hingst som kan föra hans blod vidare :banana:

var de 5 som blev godkända? hade för mig att de bara var 4 som blev de var de kanske inte då :p

Från Travronden:

"I dagarna två har nio kallblodiga hingstar synats av avelsvärderingsnämnden och efter kördprovet på fredagsförmiddagen kom det officiella beskedet i eftermiddags.
Fem hingstar klarade nålsögat; treåringarna Voje Faks (e. Järvsöfaks) och Eldfaksen (e. Järvsöfaks), fyraårige Vålsvarten (e. Gullsvarten), nioårige snabblopparen Karlängs Elden (e. Elding) och norske Hemne Pil (e. Minpil).

Däremot blir det inget avelsarbete för kvartetten Klack Jo (e. Rigel Jo), Lappgino (e. Lappello), Love (e. Sjefen) och Åkres Jon (e. Rigel Jo).
Lappgino föll på sammantaget låg värdering, Love han ännu inte tillräckliga prestationer, medan Åkres Jon saknar tillräckliga prestationer samt hade veterinära anmärkningar.

När det gäller Klack Jo, sexårig lillebror till Järvsöfaks, motiverade nämnden sitt nej enligt följande:
"Med hänsyn till de röntgenologiska förändringarna i hingstens hovben på båda frambenen, relaterat till kraven på hållbarhet, måste hingsten enligt avelsvärderingsnämnden dokumentera hållbarheten genom fortsatt tävlande innan han eventuellt kan godkännas för avel."

Avelsvärderingsnämndens officiella protokoll presenteras i Travrondens tisdagsupplaga."

http://www.travronden.se/edrum.jsp?article=3377#READON

Liknande trådar

Övr. Barn "ALLA spelar Fortnite!" Ja, enligt min 8 åring iaf. Efter att ha frågat runt bland vänner och barnens kompisar så verkar det gälla...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 133
Senast: Mirtai
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 835
Senast: SiZo
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 828
Senast: LiviaFilippa
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
7 254
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar