Men herregud, det är ju inte hennes sexliv denna diskussion handlar om utan hur folk här definierar ordet oskuld. Det är ju ganska intressant hur ords betydelse förändras genom åren.Men herregud, på vilket sätt angår hennes sexliv dig öht?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men herregud, det är ju inte hennes sexliv denna diskussion handlar om utan hur folk här definierar ordet oskuld. Det är ju ganska intressant hur ords betydelse förändras genom åren.Men herregud, på vilket sätt angår hennes sexliv dig öht?
Fråga henne då.Försöker mest förstå vad hon menar med oskuld![]()
(OBS tråden innehåller sexuella saker ifall nån inte vill läsa)
Jag måste bara lyfta detta för jag garvar mest.
Det finns en tjej som hävdar att hon är oskuld för hon har aldrig haft vaginal penetration av en man.
Däremot har hon penetrerats oralt och där bak med (valde inte skriva snuskigare ord än så).
I mina ögon är man inte oskuld om man haft sex på 2 av 3 "vanligare" sätten.
Så kära jury, döm ni, är hon oskuld eller inte?![]()
Försöker mest förstå vad hon menar med oskuld![]()
För mig är man oskuld tills man haft en sexuell aktivitet som gått ut på att göra det skönt för varann. Oavsett vad som är i vad eller inte.
Varför inte? Och varför kan det inte vara vaginalt sex med en dildo inblandad?Fast en dildo eller fingrar tar ju knappast ens oskuld?
En oskuld för mig är någon som inte haft vaginalt sex.
(OBS tråden innehåller sexuella saker ifall nån inte vill läsa)
Jag måste bara lyfta detta för jag garvar mest.
Det finns en tjej som hävdar att hon är oskuld för hon har aldrig haft vaginal penetration av en man.
Däremot har hon penetrerats oralt och där bak med (valde inte skriva snuskigare ord än så).
I mina ögon är man inte oskuld om man haft sex på 2 av 3 "vanligare" sätten.
Så kära jury, döm ni, är hon oskuld eller inte?![]()
Vad är "oskuld" och varför är det viktigt?
En i mina ögon vidrig gammal förlegad term som bara etablerar synen på kvinnors sexualitet som något fult.
Frågan är ju högaktuell tex om tjejen tillhör en religiös sekt och ska giftas bort. För övrigt ser jag inget användningsområde för ordet "oskuld" överhuvudtaget.Vad är "oskuld" och varför är det viktigt?.
Varför inte? Och varför kan det inte vara vaginalt sex med en dildo inblandad?
Anser du alltså att ett bögpar aldrig kan bli av med sina oskulder så länge de inte blandar in en vagina i det hela?
Jag satsar på att bli oskuld.
Frågan är ju högaktuell tex om tjejen tillhör en religiös sekt och ska giftas bort. För övrigt ser jag inget användningsområde för ordet "oskuld" överhuvudtaget.
Men ska man vara tråkig kan man ju prata om ifall någon har kvar mödomshinnan. Inte för att jag vet när den diskussionen hade varit intressant.
När det skrivs om det såhär låter det så löjligt egentligen att använda ordet oskuld. Det finns ju så oändliga många olika sätt att ha sex på egentligen.
Som det skrevs, oskulden hade/har ju med mödomshinnan att göra, och den har man ju inte någon annanstans. Alltså kan man vara oskuld vaginalt men ändå haft sex på andra sätt. Och då tekniskt så bör man kunna kalla sig oskuld i sådana lägen.