Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Definitionsfråga.. Det finns ingen direkt hinna, utan mer en "krans" som kallas för Mödomshinnan.Mödomshinnan är en myt.
Vad är "oskuld" och varför är det viktigt?
En i mina ögon vidrig gammal förlegad term som bara etablerar synen på kvinnors sexualitet som något fult.
Om man ska tänka att det har egentligen bara med mödomshinnan att göra så ja, då är dom det. Oavsett om mödomshinnan är en myt eller inte så är det ju därifrån det här med oskuld kommer ifrån väl? Och tydligen så är det fortfarande inne att säga oskuld. Men det är ju också därför det är väldigt svårt att definiera tydligen vad oskuld innebär nu i nutid.I sådana fall är ju alla män i världen oskulder.
Som @Migo (och kanske någon innan som jag missat) säger är mödomshinnan en myt som jag ärligt talat trodde var död i det moderna Sverige. Tydligen inte...
Dock är ju slidkransen inte lika hos alla, så allas upplevelse är inte den samma.
Så att skriva oral- eller analsex är att gå över gränsen men att starta en tråd där du ber andra att avgöra om någon annan är oskuld eller ej känns okej?Däremot har hon penetrerats oralt och där bak med (valde inte skriva snuskigare ord än så).
Detta kan vara bland det mest smaklösa jag läst på länge.Så kära jury, döm ni, är hon oskuld eller inte?![]()
Ja fast slidkrans har väll alla (eller menar du att mödomshinna begreppet är konceptuellt för blöda vid första penetration, när jag växte upp innan slidvecket döptes om till slidkrans var mödomshinna namnet på det som idag heter slidkrans)? Sen om den är stram eller ej är olika hos olika människor. Sen vet jag inte om det är vanligare hos kvinnor med stram slidkrans än det är hos män med stram förhud? I många länder omskärs pojkarna vilket troligen reducerar problemet med stram förhud hos dessa. Stram förhud hur oskönt det nu än är är väll heller inget hinder eller något som spricker vid penetration? Vilket kanske gjort att det inte historiskt sett går att koppla en stramförhuds sprickning till första samlaget?Alltså skulle det var alika korrekt att prata om "oskuldssträngen" på penis, eftersom vissa killar föds med stram förhud som kan göra ont/behöva snittas för att "fungera normalt".
Alla ser vi olika ut, en del trånga andra inte.
Är inte begreppet väldigt förknippat med gammal vantro om att det finns någon form av mödomshinna som oåterkalleligen försvinner vid penetration.
Mödomshinna=oskuld. Ingen mödomshinna=skuld?
Valde annat ord för oralsex![]()