Oseriösa uppfödare/säljare/köpare/annonser

Det beror helt på hur bred foundation rasen har.

Hur vet man det?
Jag antar att den inte är så bred när det gäller Somali - å andra sidan så gödslar det ju med Abessinier eftersom det är en tillåten inkorsningsras.

jag hittar också en individ med raskoden koden NIF - vet du vad det är för ras?

Hur vet man det?
Jag antar att den inte är så bred när det gäller Somali - å andra sidan så gödslar det ju med Abessinier eftersom det är en tillåten inkorsningsras.

jag hittar också en individ med raskoden koden NIF - vet du vad det är för ras?

Om du klickar på "foundation" spårar Pawpeds tillbaka till de foundationkatter den hittar. NIF vet jag inte vad det betyder. Borde gå att maila Pawpeds och fråga.

Om du klickar på "foundation" spårar Pawpeds tillbaka till de foundationkatter den hittar. NIF vet jag inte vad det betyder. Borde gå att maila Pawpeds och fråga.

Intressant - fast jag fattar inte så rackarns mycket. På morfarns sida går inte 2.85% att spåra till foundation och på pappans så är samma siffra 4.67% . På mormors sida så är siffran 7.67%

Detta är verkligen supernördigt och jag vill veta mer och förstå känner jag nu

Det finns både siames, orientaliskt korthår, burma, perser och britter i min katt. De verkar vara nån sorts foundationkatter hela bunten Förutom Aby och somali förstås

(NIF katten hittade jag i en annan databas)

Intressant - fast jag fattar inte så rackarns mycket. På morfarns sida går inte 2.85% att spåra till foundation och på pappans så är samma siffra 4.67% . På mormors sida så är siffran 7.67%

Detta är verkligen supernördigt och jag vill veta mer och förstå känner jag nu

Det finns både siames, orientaliskt korthår, burma, perser och britter i min katt. De verkar vara nån sorts foundationkatter hela bunten Förutom Aby och somali förstås

(NIF katten hittade jag i en annan databas)

Med "gamla" raser är det ofta så att man inte har fått in alla i Pawpeds och då kan man inte spåra fullständigt, men det har ju ändå spårats väldigt många foundation i ditt fall. Det är foundationkatterna som har bidragit med generna till just din katt och ju fler som finns, ju mer genetisk variation har man fått med från början. Sedan kan tyvärr inavel därefter medföra en hel del genförluster. Det är nörderi när man börjar med sådant här. ;) Du får hitta någon (eller flera) aby- eller somalimänniska som kan hjälpa dig. Nördarna inom rasen har ofta kolla på hur bred foundation man har haft, de har kännedom om eventuella genetiska flaskhalsar mm.

Liknande trådar

Övr. Katt Fick lite inspiration från hund och tänkte skapa en liknande tråd på katt. Här diskuteras allt som har med oseriös avel och konstiga...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 643
Senast: Puffindog
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 555
Senast: cirkus
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 329
Katthälsa Hej, För några månader sedan hämtade jag hem två katter som nu är 1,5 och 2 år gamla och sades vara turkiska angorakatter (syskon från...
2
Svar
23
· Visningar
3 556
Senast: Devinie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar