Oseriös avel nr 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och efter lite googlande så kan jag nu berätta att valpen är olagligt intagen,valpen är född 31/12-2015 så han blev 12 weeks förra veckan,abbans!!

Fick mailsvar med mammas namn,kollade stamtavlan ,här snacker vi inte linjeavel utan inbreeding så det skriker om det,samma hane 3gg i stammen och 4e gången hans kullbror :turd:O_o
:wtf::wtf::wtf::wtf:

Ja dom är nog inte dom mest lysande ljusen i lampan :D Sätter ut en annons på en olagligt intagen valp och har inte ens vett att dölja det,eller i alla fall skriva att den inte står i Sverige än. Det finns idioter till allt :banghead::banghead:

Och efter lite googlande så kan jag nu berätta att valpen är olagligt intagen,valpen är född 31/12-2015 så han blev 12 weeks förra veckan,abbans!!

Fick mailsvar med mammas namn,kollade stamtavlan ,här snacker vi inte linjeavel utan inbreeding så det skriker om det,samma hane 3gg i stammen och 4e gången hans kullbror :turd:O_o
Jahaaaa....är det så man avlar fram toppstammade hundar i 29000 kronirs klassen :up:

Ja dom är nog inte dom mest lysande ljusen i lampan :D Sätter ut en annons på en olagligt intagen valp och har inte ens vett att dölja det,eller i alla fall skriva att den inte står i Sverige än. Det finns idioter till allt :banghead::banghead:
Ja verkligen! De trodde inte man kunde lista ut att det var en import på de kuperade öronen eller?
Trodde först den var från Altobello, de har en kull född i jan...

Ring Jordbruksverket och tipsa direkt! De är väldigt tacksamma när man ringer, gjort flera gånger. De tar mycket allvarligt på det där, särskilt när hunden dessutom ligger ute för försäljning :eek:
Tyvärr verkar det bara bli hemkarantän. Har i alla fall varit så de gånger vi ringt. Men tycker också att man ska ringa!

Måste bara ... Den här letar polisen ny ägare till, de skriver att intresset varit stort så att det snart är löst.

Och jag har aldrig sett maken till gullig hund! :love: Vad kan det vara i den förutom mops?

JTHRdpJ.jpg

Tyvärr verkar det bara bli hemkarantän. Har i alla fall varit så de gånger vi ringt. Men tycker också att man ska ringa!

Bero på ålder och var valpen kommer ifrån. Har haft flera inne för avlivning och obduktion efter beslut av länsstyrelsen. Hemkarantän är ju ett bra alternativ för dom som har möjlighet och i de fall där det är okej.
Hemkarantän gäller också oftast enbart för friska djur.

Bero på ålder och var valpen kommer ifrån. Har haft flera inne för avlivning och obduktion efter beslut av länsstyrelsen. Hemkarantän är ju ett bra alternativ för dom som har möjlighet och i de fall där det är okej.
Just denna valpen är det ingen ide att anmäla,har korrekta vacc,bara 2 veckor tills den är gk,kommer från EU land och finns i ett län där länstyrelsen skiter i anmälan,har anmält tidigare då det var en icke EU valp,men med EU pass och jag kunde bevisa ett det fuskats med det,men det struntade både länstyrelsen o SKK i .

Just denna valpen är det ingen ide att anmäla,har korrekta vacc,bara 2 veckor tills den är gk,kommer från EU land och finns i ett län där länstyrelsen skiter i anmälan,har anmält tidigare då det var en icke EU valp,men med EU pass och jag kunde bevisa ett det fuskats med det,men det struntade både länstyrelsen o SKK i .

Tråkigt, jag har alltid fått bra respons och känt hur engagerade de är.

Vi hade en 8 veckor gammal valp, helt ovaccinerad från Bulgarien som bara fick hemkarantän. En hund som enligt passet var rabies vaccinerad och chipad samma dag som den föddes. Intagen via hundar utan hem från Rumänien - hemkarantän.
Då är ändå både Bulgarien och Rumänien högriskländer vad gäller rabies. :(

Vi anmäler direkt till jordbruksverket, inte länsstyrelsen.

Gick en promenad med min granne, och hon berättade att en snubbe med en hund skulle skapa en egen hundras. Snubbens hund är en kavkazskaja ovtjarka och har tänkt att para den med en wolfdog för att få fina personsökshundar. Snubben bor i närheten av mig.

45822586.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Akita Inu 6 attacker. Dogo Argentinom 6 attacker. Dogs Canario 6 attacker. Amstaff 37 attacker. Schäfer 6 attacker. Rottweiler 24...
2
Svar
28
· Visningar
4 113
Senast: Raderad medlem 94602
·
Ekonomi & Juridik Jag och en vän är väldigt oense om en sak, och skriver här för att själv få en klarhet i det hela, samtidigt som jag gärna vill höra er...
Svar
15
· Visningar
2 572
Senast: bapro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama