Oseriös avel nr 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gick en promenad med min granne, och hon berättade att en snubbe med en hund skulle skapa en egen hundras. Snubbens hund är en kavkazskaja ovtjarka och har tänkt att para den med en wolfdog för att få fina personsökshundar. Snubben bor i närheten av mig.

45822586.jpg
Då är jag hellre vilse.......

Gick en promenad med min granne, och hon berättade att en snubbe med en hund skulle skapa en egen hundras. Snubbens hund är en kavkazskaja ovtjarka och har tänkt att para den med en wolfdog för att få fina personsökshundar. Snubben bor i närheten av mig.

45822586.jpg
Han är väl dessutom anmäls till Ls för att va prylat hunden..

Har förövrigt läst det sista angående den där kinesiska nakenhunden Mike. Tydligen har de köpt en annan (oreggad) kines för att byta chip på hundarna. Frågan är ju var Mike är?

Och tjatet om att man får stora hundar. Varför är det alltid en merit??
Lika illa i Schäfergrupperna. Stort anses snyggt. Ofta någon lägger in en bild på sin bjässe som är helt utanför rasstandarden och som skriver ut vikt och höjd och undrar vad de andras hundar väger och mäter. Och kommentarer som "Oj vilken stor snygging :heart" haglar in. :wtf:

Lika illa i Schäfergrupperna. Stort anses snyggt. Ofta någon lägger in en bild på sin bjässe som är helt utanför rasstandarden och som skriver ut vikt och höjd och undrar vad de andras hundar väger och mäter. Och kommentarer som "Oj vilken stor snygging :heart" haglar in. :wtf:
Känner tyvärr igen det där

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Akita Inu 6 attacker. Dogo Argentinom 6 attacker. Dogs Canario 6 attacker. Amstaff 37 attacker. Schäfer 6 attacker. Rottweiler 24...
2
Svar
28
· Visningar
4 113
Senast: Raderad medlem 94602
·
Ekonomi & Juridik Jag och en vän är väldigt oense om en sak, och skriver här för att själv få en klarhet i det hela, samtidigt som jag gärna vill höra er...
Svar
15
· Visningar
2 572
Senast: bapro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama