Oseriös avel nr 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
@linnsan tiken var ju renrasig med papper. Förvisso exteriör så jag har dålig koll...typ noll koll på dessa kennlar men jag tror ändå att uppfödaren vill veta detta. Är det en missbildning som kan ha ärftlig faktor kan det vara av betydelse för dom.
Själv skulle jag absolut vilja veta om en tik jag sålt fått valpar och nån inte var onormal på nått vis. Och jag skulle verkligen vilja veta om hon användes i blandrasavel och hur ägaren betedde sig.

Har tänkt exakt samma och ska absolut kontakta uppfödarna till tiken. Fick ju med kopia på stamtavlan.. :sneaky:
Detta lär de vilja veta..

Har tänkt exakt samma och ska absolut kontakta uppfödarna till tiken. Fick ju med kopia på stamtavlan.. :sneaky:
Detta lär de vilja veta..

Varför skickar man med en kopia på stamtavlan över en blandis? Vad ska man med den kopian till :confused:

Allt går fint, under omständigheterna. Ska ringa till AniCura i jönköping imorgon och hoppas på en tid så snart som möjligt..
Stackars lilla hund, men så skönt att hon kom till nån som verkligen bryr sig!
Har de inte tid i jkpg så brukar de andra veterinärerna här omkring ha det. Beroende på vart du bor och hur långt du vill åka :)

För sedan när man avlar vidare, då går det att säga med säkerhet att jo, hunden är visst x procent ditten och y procent datten.
Ahaaa.......såklart!!!
Meeeeen.... hur vet man om stamtavlan är rätt för just den hunden när hunden inte är reggad i register?:angel:

HAA!!! Svara på den du om du kan :devil:

Senaste tiden, på några lokala fb-sidor (Västernorrland), har det dykt upp en hel del hundar som är mycket unga men som är "svåra" och som behöver nya hem. Inte en enda renrasig ibland dessa, nej...blir faktiskt mörkrädd när jag läst om problemen som någon "annan" ska ta hand om. *Gråter en skvätt över dom* ...:banghead::cry:

Senaste tiden, på några lokala fb-sidor (Västernorrland), har det dykt upp en hel del hundar som är mycket unga men som är "svåra" och som behöver nya hem. Inte en enda renrasig ibland dessa, nej...blir faktiskt mörkrädd när jag läst om problemen som någon "annan" ska ta hand om. *Gråter en skvätt över dom* ...:banghead::cry:
De flesta renrasiga hundarna har seriösa uppfödare bakom sig som hjälper till med omplaceringen. Ofta genom kontakter eller sin hemsida. Blandisuppfödare brukar inte ha den servicen och intresset :meh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Akita Inu 6 attacker. Dogo Argentinom 6 attacker. Dogs Canario 6 attacker. Amstaff 37 attacker. Schäfer 6 attacker. Rottweiler 24...
2
Svar
28
· Visningar
4 113
Senast: Raderad medlem 94602
·
Ekonomi & Juridik Jag och en vän är väldigt oense om en sak, och skriver här för att själv få en klarhet i det hela, samtidigt som jag gärna vill höra er...
Svar
15
· Visningar
2 572
Senast: bapro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama